Keittiöalastako minulle ammatti?

Keittiöalastako minulle ammatti?

Keittiö- ja ravitsemisalalla on paljon työpaikkoja, joissa on monenlaisia työtehtäviä.
Keittiöalastako minulle ammatti koulutuksessa pääset tutustumaan alan monipuolisiin työtehtäviin, niiden osaamis-vaatimuksiin sekä työllistymis ja opiskelumahdollisuuksiin. Lisäksi harjoitellaan ruoanvalmistuksen perusteita ja leivontatuotteiden valmistusta omalla opetuskeittiöllä. Koulutuksen aikana suoritetaan myös hygieniapassi ja työturvallisuuskortti sekä tehdään tutustumiskäyntejä alan yrityksiin.

Koulutuksen tavoitteena on antaa ammatillisia valmiuksia keittiöalan avustaviin tehtäviin sekä innostaa hakeutumaan alan koulutukseen.

SISÄLTÖ:

• Yksilöllisen koulutus-/työllistymispolun laadinta, työhönvalmennus
  • Keittiöalan työtehtävät ja niiden osaamisvaatimukset
  • Työllistymis- ja opiskelumahdollisuudet
  • Erilaiset raaka-aineet ja niiden käsittely sekä käyttö ruoanvalmistuksessa
  • Ruoanvalmistuksen perusteita, käytännön harjoittelua
  • Leivontatuotteiden valmistusta, käytännön harjoittelua
  • Hygieniapassi
  • Työturvallisuuskortti
  • Tutustumiskäynnit
  • Työssäoppiminen

TOTEUTUS:

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena, henkilökohtaisena ohjauksena, pienimuotoisissa käytännön työtehtävissä omalla opetuskeittiöllä sekä ohjattuna työssäoppimisena. Kesto max. 30 pv yksilöllisen hops:n mukaan.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutuksesta antaa Risto Riihimäki, p. 040 545 1860, risto.riihimaki@jamin.fi

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös:
  • Facebookissa: www.facebook.com/etelapohjanmaan.tepalvelut
  • Twitterissä: TEpalvelutEPO* Instagramissa: tepalvelutepo

KOHDERYHMÄ:
Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaille työnhakijoille, jotka haluavat tutustua keittiöalaan.

HAKEMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:
Hae koulutukseen 8.10.2023 mennessä.
Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti, koska sen perusteella valitaan opiskelijat koulutukseen.
Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa eikä sitä, tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus..
Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

• Tarjoaja: Jamin Palvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Pohjanmaan TE-toimisto