Verkkosivutuotannon perusteet

Verkkosivutuotannon perusteet

Koulutus on tutkinnon osa IT-tukihenkilö koulutuksesta.

Koulutuksessa käydään läpi verkkosivujen tuotantoprosessi verkkosivun suunnitteluvaiheesta toteutusvaiheeseen ja lopulta verkkosivun julkaisemiseen. Koulutuksessa käytetään maailman suosituinta julkaisujärjestelmää, WordPressiä joka taipuu moneen käyttötarkoitukseen: verkkosivustoon, blogiin tai vaikka verkkokauppaan. WordPressin lisäksi koulutuksessa käytetään visuaalista sivurakentajaa Elementor Pro:ta.K oulutuksen aikana teet oikealle yritysasiakkaalle verkkosivut. Koulutus on tutkinnon osa IT-tukihenkilön koulutuksesta: Verkkopalvelun tekninen toteuttaminen, 15 osp.

Koulutus toteutetaan front-end-työskentelynä visuaalisella sivurakentajalla, joten et tarvitse mitään ennakko-osaamista verkkosivujen tekemisestä. Koulutukseen osallistumiseen vaaditaan hyvät tietokoneen peruskäyttötaidot.

Kohderyhmä
Koulutuksen kohderyhmänä ovat Etelä-Pohjanmaan alueen työttömät tai työttömyysuhanalaiset TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen yli 20-vuotiaat asiakkaat.

TOTEUTUSTAPA:
Koulutusten alussa tehdään kaikille osallistujille henkilökohtaiset suunnitelmat opintojen kestosta, valittavista sisällöistä ja työssäoppimisesta. Opiskelua on 7h/päivä ja viitenä päivänä viikossa. Opiskelu tapahtuu monimuotoisesti; etäopiskelussa verkossa (Teams), itsenäisenä työskentelynä verkossa (sähköinen opetusmateriaali) ja työpaikalla tapahtuvana oppimisena (asiakasprojekti). Etä-opiskelua ja verkko-opiskelua varten tarvitset vakaan laajakaistayhteyden, tietokoneen, webkameran ja headsetin.

SISÄLTÖ:

1.Verkkosivujen suunnittelu.
2.Verkkosivujen toteuttaminen.
3.Verkkosivujen julkaiseminen.

KESTO: 18.8.2023-15.12.2023

AIKATAULU: Opetustunnit perjantaisin 10-16 Teamsissa

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
Mikko Kalijärvi 050 3717 349
s-posti: mikko.kalijarvi@jamin.fi

HAKEUTUMINEN JA OPISKELIJAVALINTA:
Hakeutuminen tapahtuu: jätä hakemus tiedot -välilehdellä olevasta hakupainikkeesta. Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti. Valinta tehdään hakemusten perusteella ja valinnasta ilmoitetaan henkilökohtaisesti tekstiviestillä, jossa tarkempaa koulutuksen aloitusinfoa. Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

KOULUTUKSEN AIKAISET TALOUDELLISET ETUUDET:
Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, kulukorvausta ja mahdollista korotettua etuuden osaa. Koulutus on osallistujalle maksuton.

LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
    Sivustolta löytyy myös linkit ruotsin
    ja englanninkieliseen palveluun.
  • Tarjoaja: Järviseudun ammatti-instituutti ⧉