Film Skills 6 / elokuvan tekninen assistentti (714161)

Film Skills 6 / elokuvan tekninen assistentti (714161)

Film Skills 6 /elokuvan tekninen assistentti, perustutkinnon osatutkinto.

Koulutus on tarkoitettu sellaisille työttömille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille, jotka haluavat työskennellä elokuva-alalla ja joilla on aikaisempaa soveltuvaa koulutusta tai työkokemusta media-alalta, tapahtuma-alalta tai teatterialalta.

Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen henkilöt työskentelevät omien taitojensa mukaisissa työtehtävissä elokuva- ja tv-draamatuotannoissa assistentteina joko valo-, grip- tai kameratiimeissä tai rekvisiitta-assistentteina.

Työn luonteen vuoksi vähintään B-luokan ajokortti on välttämätön.

Alan työtehtävät edellyttävät suomen ja englannin kielen taitoa.

KOULUTUKSEN KESTO JA TOTEUTUS: Koulutus alkaa 11.9.2023 ja päättyy 9.2.2024. Koulutuksen kesto on yhteensä n. 5 kuukautta.

Koulutus on kokoaikaista ja se toteutetaan lähiopetuksena.
Opetus järjestetään Omnian toimipisteessä Espoon Karamalmilla, Omnia Film Skills Studio, Karaportti 3A, 02610 ESPOO.

Opinnot alkavat teoriaopinnoilla, joissa perehdytään elokuvatuotantojen työtehtäviin, tuotantoprosesseihin ja tuotantotekniikkaan sekä elokuvakerrontaan. Sen jälkeen tehdään harjoitustuotannoissa teknisiä tehtäviä alalla työskentelevien ammattilaisten opastuksella. Työssäoppimisjaksolla talvella 2023-2024 ollaan mukana elokuva- tai tv-tuotannoissa.

Opetuskieli on suomi.

Tutkintotavoite:
Media-alan ja kuvallisen ilmaisun perustutkinnosta kaksi tutkinnon osaa, yhteensä 30 osp.

Tutkinnon osat ovat:
- Audiovisuaalinen tuotanto, 15 osp
- Videon esituotannossa ja tuotannossa työskentely, 15 osp

Nämä kaksi tutkinnon osaa ovat luettavissa Opetushallituksen eperusteista: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/4610160/reformi/tutkinnonosat

Tavoiteammatti:
Assistenttitasoista ja toteuttavaa työtä tekevä elokuva-alan ammattilainen, kuten valoassistentti, grip-assistentti, kamera-assistentti tai rekviassistentti.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus (sanahakuna toimii koulutuksen numero 714161 tai koulutuksen nimi). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimiston tai kuntakokeilun toimipisteeseen. Hakuaika koulutukseen päättyy 11.8.2023.

Valinta haastatteluihin tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Kouluttaja kutsuu haastatteluun valitut sähköpostilla.

Varauduthan siihen, että kutsu voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2a luku 9§ 7a-7b sekä 2a luku 10§).

LISÄTIETOA KOULUTUKSESTA:
Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia, opettaja Harri Pulliainen, harri.pulliainen@omnia.fi
Lisätietoja koulutuksen sisällöstä puhelimella numerosta 040 126 7623 (arkisin 15.00-16.00).

TIETOA TYÖVOIMAKOULUTUKSIIN HAKEUTUMISESTA JA KOULUTUSTEN AIKAISISTA TALOUDELLISISTA ETUUKSISTA:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai Kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE-palvelun Koulutusneuvonnasta
p. 0295 020 702 (arkisin klo 9.00-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai Chat-palvelusta: https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto