Myynnin ja asiakaspalvelun koulutus vieraskielisille (713241)

Myynnin ja asiakaspalvelun koulutus vieraskielisille (713241)

• Koulutus alkaa: 28.8.2023

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti vieraskielisille työttömille, työttömyysuhan alaisille ja toistaiseksi lomautetuille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Lisäksi koulutukseen hakevilta edellytetään peruskoulu- tai yo-pohjakoulutusta sekä myynnin ja/tai asiakaspalvelun työkokemusta. Aiemmin suoritettu kaupallinen tai teknillisen alan peruskoulutus on eduksi.

Koulutuksessa tarvitaan tietokone ja mahdollisuus verkon käyttöön. Omnialla on tietokoneiden lainausmahdollisuus ja verkkopalvelut opiskelijoille koulutuksen ajaksi.

Koulutus toteutetaan suomen kielellä. Osallistujien riittävä suomen kielen taito selvitetään henkilökohtaisella haastattelulla.

Oletko kiinnostunut asiakaspalvelutehtävistä kaupan alalla? Myynnin ja asiakaspalvelun työvoimakoulutuksessa hankit alalla tarvittavaa ammattitaitoa ja opit samalla suomen kieltä. Koulutus antaa sinulle valmiudet toimia myyjänä ja asiakaspalvelijana kaupassa.

Koulutuksen kuvaus
Myynnin ja asiakaspalvelun työvoimakoulutuksessa opit työskentelemään kaupan toiminnoissa monipuolisesti ja opiskelet samalla ammatillista suomen kieltä. Opit kaupan alalla tarvittavia taitoja, kuten tuotetuntemusta, myynti- ja vuorovaikutustaitoja ja kykyä erilaisiin asiakasratkaisuihin. Opit huomiomaan asiakkaat ja etsimään oikeat ratkaisut asiakkaan tarpeeseen. Myös monikanavainen myyntityö verkossa, myymälässä ja näitä yhdistellen tulevat koulutuksessa tutuksi. Koulutuksen myötä saat myyntityössä tarvittavaa varmuutta ja perehdyt myynnin eri kanaviin sekä myyntityön eri vaiheisiin.

Koulutukseen kuuluu työelämässä oppimista ja opit käytännön työtehtävien kautta toimimaan erilaisissa tehtävissä. Voit hakeutua sinua kiinnostavaan työpaikkaan työelämässä oppimisen ajaksi. Työharjoittelupaikan löytämiseen on mahdollista saada tukea. Työharjoittelupaikka voi olla esimerkiksi kaupassa.

Koulutuksen jälkeen osaat työskennellä alan säädösten ja toimintaperiaatteiden mukaan. Erilaiset työmenetelmät ja -välineet tulevat koulutuksessa tutuiksi ja opit hyödyntämään niitä työssäsi. Koulutus antaa valmiudet työllistyä myynnin ja asiakaspalvelun monipuolisiin tehtäviin. Mukana ovat myynnin ja asiakaspalvelun tutkinnon osat liiketalouden perustutkinnosta.

Koulutuksen kesto
Opinnot kestävät noin 4 kuukautta. Opintojen kesto määräytyy henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan ja siihen vaikuttavat mm. aikaisemmat opintosi, työkokemuksesi sekä yksilöllinen opiskelutarpeesi.

Toteutus
Koulutus muodostuu innostavista koulutuspäivistä, oppimistehtävistä, ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä, pienryhmäohjauksesta ja työelämässä oppimisesta.

Hakuaika: 1.5. – 7.8.2023
Haastattelut pidetään viikolla 33 eli 14-18.8.2023
Koulutuksen ajankohta: 28.8.-16.12.2023
Koulutuspaikka: Omnia, Espoon keskus, Lehtimäentie 1
Työelämässä oppimisen aikana noudatetaan työpaikan normaaleja työaikoja.

Hakumenettely ja -aika
Hae koulutukseen 07.08.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat ->haussa oleva työvoimakoulutus -> sanahakuna toimii koulutuksen numero 710148 tai koulutuksen nimi ->Näytä ilmoitukset (sivun alareunassa) -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa -> Hae tähän koulutukseen.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONTA p. 0295 020 702, ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Lisätietoja antaa
Inka-Maria Ruokola, opettaja, inka-maria.ruokola@omnia.fi , 040 654 2497

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

• Tarjoaja: Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto