Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan koulutusta maahanmuuttajille, toimitilahuolto

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan koulutusta maahanmuuttajille, toimitilahuolto

Haluatko vaikuttaa tilojen siisteyteen ja viihtyisyyteen? Pidätkö työstä, jossa voit liikkua ja näet työsi jäljen?

Toimitilahuollon koulutuksessa saat ammattitaitoa itsenäiseen ja monipuoliseen asiakaspalvelutyöhön sekä hyvän pohjan jatko-opinnoille.

Koulutuksessa perehdyt monipuolisesti alan työtehtäviin.
Opit puhtauden ja ylläpitosiivouksen perusteet sekä yleisimpien työssä tarvittavien koneiden käytön.
Opit huolehtimaan toimitilojen siisteydestä, viihtyisyydestä ja turvallisuudesta.
Alan työvälineet ja menetelmät tulevat sinulle tutuiksi ja opit hyödyntämään niitä työssäsi.

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille kohderyhmään kuuluville. Koulutus on maksuton ja osallistuja saa ohjelman ajalta työttömyysetuutta sekä kulukorvausta. Koulutus toteutetaan yhteistyössä Uudenmaan ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa.

Koulutuksen aikana vahvistat työyhteisötaitojasi ja suomen kielen taitoasi. Koulutus antaa sinulle valmiudet työskennellä toimitilahuollon työtehtävissä asiakaslähtöisesti, turvallisesti, vastuullisesti ja tuloksellisesti.

Koulutuksessa suoritettavat puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon tutkinnon osat ovat
Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen ja Ylläpitosiivouspalvelut. Koulutuksessa suoritettavat kortit ovat työturvallisuuskortti ja alkusammutuskoulutus.

Koulutukseen suomen kielen kielitaitotasovaatimus on A2.2. Koulutukseen sisältyy suomen kielen opintoja ja valmentavia korttikoulutuksia henkilöille, joiden äidinkieli on muu kuin suomi.

Opiskelumuodot
Koulutus muodostuu työelämässä oppimisesta ja innostavista koulutuspäivistä, oppimistehtävistä,
ryhmä- ja projektitöistä, itsenäisestä työskentelystä sekä pienryhmäohjauksesta.
Työelämässä oppimisen aikana noudatetaan työpaikan normaaleja työaikoja.

Koulutukseen hakeminen

Koulutukseen haetaan työmarkkinatorin kautta. Täytä koulutushakemus tyomarkkinatori.fi kautta -> henkilöasiakkaat -> haussa olevat työvoimakoulutukset. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Oma asiointi > Työvoimakoulutus

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan valintaprosessiin ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut koulutukseen osallistumisen ilman pätevää syytä, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 §).

Hakuaika koulutukseen: 22.3.-21.7.2023
Koulutuksen ajankohta: 8.8.2023-8.3.2024
Loma-ajankohta: 23.12.2023-8.1.2024
Hakijat kutsutaan haastatteluihin hakemusten perusteella. Haastattelujen ajankohta 31.7.-1.8.2023