Taloushallinnon perusteet

Taloushallinnon perusteet

Koulutus soveltuu henkilöille, joilla ei ole aiempaa kokemusta taloushallinnon tehtävistä, mutta on halua siirtyä uudelle alalle tai päivittää aiempaa osaamista. Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille tai työttömyysuhan alaisille TE-toimiston/kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa/kuntakokeilussa.

Koulutuksen aikana on mahdollista suorittaa liiketoiminnan perustutkinnon tutkinnon osia. Tutkinnon osien suorittaminen edistää työllistymistä taloushallinnon eri tehtäviin ja lisää valmiuksia jatko-opintoihin.

Koulutuksen suorittaminen antaa valmiudet taloushallinnon tehtävien hoitamiseen pienessä tai keskisuuressa organisaatiossa.

Taloushallinnon alalla on jatkuvaa tarvetta tekijöille, joilla on ajantasaista taloushallinnon osaamista, kyky hahmottaa kokonaisuuksia, valmiudet uuden oppimiseen sekä toimimiseen nopeasti kehittyvällä ja sähköistyvällä alalla.

Sisältö, toteutus ja tavoitteet
Koulutuksen aikana opiskellaan liiketoiminnan perustutkinnon osat
·Laskutus ja reskontra (15 osp)
·Kirjanpito (30 osp)
Tutkinnon osien tarkempiin sisältöihin voi tutustua osoitteessa: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/3855077/reformi/tiedot
Koulutuksen aikana perehdytään reskontrien ja kirjanpidon hoitamiseen sähköisen taloushallinnon ohjelmistolla sekä tutustutaan myös muihin taloushallinnon osa-alueisiin.

Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, joka muodostuu lähiopetuksesta, itsenäisestä työskentelystä sekä työelämässä oppimisesta. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma sekä yksilöllinen opintopolku, jossa huomioidaan myös opiskelijan aiempi osaaminen.

Tavoitteena on, että opiskelijat hankkivat työharjoittelupaikan itsenäisesti, mutta tuemme ja ohjaamme sopivan harjoittelupaikan etsintää. Työharjoittelujakso on jokaisella yksilöllinen ja siellä työskennellään työharjoittelupaikan normaalina työaikana.

Koulutuksen tavoitteena on
·työllistyminen taloushallinnon tehtäviin
·työllistymis- ja jatko-opintomahdollisuuksien parantaminen

Koulutus järjestetään 18.9.2023 – 29.2.2024. Koulutukseen ei sisälly lomia.

Hakumenettely ja -aika
Hae koulutukseen 31.7.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat->haussa oleva työvoimakoulutus -> sanahakuna toimii koulutuksen numero 712904 tai koulutuksen nimi-> klikkaa koulutusta, johon olet hakemassa -> Hae tähän koulutukseen.
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONTA p. 0295 020 702, ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Hakuajan umpeuduttua teemme TE-toimiston kanssa yhteistyössä paperivalinnat, joiden perusteella kutsumme hakijat haastatteluun. Haastattelujen perusteella teemme lopulliset opiskelijavalinnat ja TE-toimisto ilmoittaa valinnoista.

Haku päättyy 31.7. 2023.

Lisätietoja Omniassa antavat

9.6.2023 astiRaija Hakala p. 0401264992raija.hakala@omnia.fi
9.6.2023 astiPäivi Kuparinen-Heikkinenp. 0401264848paivi.kuparinen-heikkinen@omnia.fi
31.7.2023 astiTarja Koskinen-Nisula p. 0438200270tarja.koskinen-nisula@omnia.fi

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

• Tarjoaja: Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto