Verkkokaupan tehtävissä toimiminen (713403)

Verkkokaupan tehtävissä toimiminen (713403)

Koulutuksen tavoitteena on tutustua verkkokauppaan ja sen tarjoamiin työmahdollisuuksiin.

Opiskelija oppii teoriaa verkkokaupan perusliiketoimintamallista sekä tutustuu alaan.

Käytännön työtehtävät ovat verkkokauppaan liittyviä perustöitä, joiden avulla voi työllistyä työtehtäviin alalle.

Koulutuksen jälkeen voi hakeutua suorittamaan koko liiketoiminnan perustutkinnon tai tutkinnon osia.

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita kaupan alasta ja erityisesti verkkokaupan työtehtävistä.

Kielitaitovaatimus B1.1.

Koulutuksessa tutustut liiketoiminnan perusteisiin ja verkkokaupan työtehtäviin.

Teoriaopinnoissa käydään läpi asiakaspalvelua ja tilaus- ja toimitusprosessia verkkokauppaliiketoiminnan näkökulmasta. Opinnoissa harjoitellaan verkkokaupan toimintoja verkkokauppasovelluksen avulla.

Koulutukseen liittyvä työelämässä oppiminen toteutetaan verkkokaupan työtehtävissä.

Koulutuksen aikana opitaan vastaanottamaan asiakastilauksia, tuotteiden tai palvelujen logistiikkaa, verkkokaupan asiakaspalvelua ja verkkokaupan ylläpitoon liittyviä taitoja. Lisäksi opitaan tärkeitä tietoja alan markkinoinnista ja lainsäädännöstä.

Koulutuksen aikana suoritetaan kaksi tutkinnon osaa Liiketoiminnan perustutkinnosta:
-Asiakaspalvelu
-Verkkokauppatilausten tuotekeräily (paikallinen tutkinnon osa) tai
-Verkkokauppa (paikallinen tutkinnon osa)

Koulutuksen aikana opiskelijoilla on oma vastuuopettaja, joka ohjaa myös työelämässä oppimista.

Koulutukseen kuuluu työhönvalmennusta sekä koulutus- ja uraohjausta.

Opiskelumuodot:
Lähiopetus oppilaitoksessa, itsenäinen opiskelu ja työssäoppiminen.

Koulutuspaikka:
Omnia, Kirkkokatu 16, Espoo sekä työelämässä oppimisen paikka pääkaupunkiseudulla.

Koulutusaika
2.10.2023 – 1.3.2024,
Lähiopetus 2.10. – 27.10. 2023
Työelämässä oppiminen 6.11.2023 – 29.2.2024
Koulutuksen loma-aika vko 52 (25-29.12.2023)
Päätöspäivä oppilaitoksessa 1.3.2024

LISÄTIETOA
Omnia, yhteyshenkilö Hanna Kiuru, hanna.kiuru@omnia.fi, puh. 040 126 4977

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä sähköinen hakemus osoitteessa: www.tyomarkkinatori.fi > Haussa oleva työvoimakoulutus > sanahakuna toimii koulutuksen nimi tai numero 713403. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimisto tai kuntakokeilun palvelupisteeseen. Mikäli täytät hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä 31.8.2023.

VALINNAT
Valinnat haastatteluun tehdään hakemusten perusteella. Täytä hakemuksesi huolella, mm. kerro selkeästi perustelut koulutukseen hakeutumiselle. Kielitestit järjestetään 12.9.2023 (vko 37) kouluttajan toimesta. Osa hakijoista kutsutaan kouluttajan haastatteluun viikolle 38. Varauduthan siihen, että kutsu voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

HAASTATTELUN/VALINTATILAISUUDEN VELVOITTAVUUS
Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

KOULUTUKSEN AIKAISET ETUUDET

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta.

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONNASTA p. 0295 020 702, ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai chat-palvelu ma-pe 9-16

• Tarjoaja: Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto