Perusteet talotekniikkaan ja kiinteistönhoitoon

Perusteet talotekniikkaan ja kiinteistönhoitoon

Kiinnostaako sinua millaisia on kiinteistö- tai talotekniikka-alan työt? Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa käsityksen erilaisista tarjolla olevaista kiinteistöpalvelu- ja talotekniikka-alan työtehtävistä ja koulutusvaihtoehdoista. Koulutuksen jälkeen voit sijoittua kiinteistönhoidon tai talotekniikan työtehtäviin tai jatkaa opintoja alan koulutuksissa. Koulutus on suunnattu työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joilla on kiinnostusta kyseisiä aloja kohtaan.

Koulutuksen valinnat suoritetaan elokuun lopussa.

Molemmat alat ovat asiakaspalvelutyötä. Työssä vastataan kiinteistöjen toiminnasta, huollosta ja kunnossapidosta. Molemmilla aloilla tehdään monipuolisia tehtäviä kiinteistöjen sisä- ja ulkotöissä.

Koulutus alkaa kuukauden teoriajaksolla, jonka aikana opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen kehittämissuunnitelma (HOKS). Teoriajakson aikana suoritetaan/päivitetään tarvittavat lupakorttikoulutukset (työturva-, tulityö- ja hätäensiapu). Koulutuksen kesto on 3-4 kuukautta ja muodostuu yksilöllisesti henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan. Koulutus on luonteeltaan kokoaikaista ja siihen sisältyy satunnaisia etä- ja verkko-opiskelupäiviä.

Koulutuksen aikana opiskellaan kumpaakin alaa sekä koululla lähiopetuksessa ja työpaikoilla työharjoittelussa.

Lisätietoja antaa:
Tomi Kulmala
lehtori
tomi.kulmala@lhkk.fi

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta tai jätä paperihakemus TE-toimistoon. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemus on aina sitova, joten kutsun saaneilla tulee olla valmius osallistua haastatteluun ilmoitettuna aikana. Haastatteluissa noudatetaan voimassa olevia hygienia- ja turvallisuusohjeita. Jos saat kutsun etkä voi saapua, ilmoita siitä ennen valintatilaisuutta TE-toimistoon kutsussa ilmoitetulle henkilölle. Varaudu toimittamaan sairauslomatodistus, todistus työssäolosta tai muu poissaolotodistus TE-toimistoon. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00-16.15, numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Faktia Oy ⧉
  • TE-toimisto: Hämeen työ- ja elinkeinotoimisto