CAD-tekniikan verkkokoulutus (712438)

CAD-tekniikan verkkokoulutus (712438)

Kiinnostaako sinua 2D piirtäminen tai 3D mallintaminen? Tarvitsetko jonkun uuden CAD-ohjelman osaamista tai päivittämistä johonkin jo aiemmin osaamaasi ohjelmaan?
Tässä koulutuksessa saata erinomaiset ja ajantasaiset tiedot ja taidot ohjelmin käyttöön. Saamaasi tietoa voit soveltaa sitten oman alasi substanssiosaamiseesi.
Koulutuksen päätavoitteena on uuden osaamisen ja työssäoppimisen avulla työllistyä!

Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on lisätä osaamista tietokoneavusteisessa piirtämisessä ja mallintamisessa ja perehdyttää opiskelijat 2D- ja 3D-suunnittelun yleisiin periaatteisiin, menetelmiin ja käsitteisiin siten, että opiskelija pystyy käyttämään opittuja taitoja suunnittelutyössä. Tavoitteena on, että opiskelija työllistyy alan työtehtäviin

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu eri alojen työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, joiden työllistymistä edistää tietokoneavusteisten suunnittelu- ja valmistusohjelmien hallinta. Kohderyhmään kuuluvat esim. insinööri-, teknikko- tai muun sopivan koulutustaustan ja / tai työkokemuksen omaavat henkilöt.
Hakijalta edellytetään alalla tarvittavaa terveyttä ja tietokoneen peruskäytön hallintaa, sekä riittävää suomen kielen taitoa.

Koulutuksen sisältö ja toteutus
Koulutus toteutetaan verkossa päiväkoulutuksena. Koulutus alkaa kuitenkin yhdellä lähiopetuspäivällä Helsingissä 11.9.2023; (paikka ilmoitetaan myöhemmin).
Kullekin opiskelijalle laaditaan opintojen alussa henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa määritellään, mitä osioita kunkin koulutettavan opintoihin sisällytetään, kesto max. 90 pv.
Koulutukseen sisällön voi valita seuraavista aiheista:

- CAD 2D (AutoCAD) 30 pv
- CAD 3 D (Inventor) 30 pv
- CAD 3 D (SolidWorks) 30 pv
- CAD 3 D (Revit) 30 pv
- Työssäoppiminen (pakollinen) 30 pv
- Työnhakukoulutus verkossa

HUOM! Koulutusta esiteltiin TE-liven lähetyksessä, jonka tallenteen pääset katsomaan tästä linkistä: https://te-live.fi/lahetykset/0yoEs3dhO

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:

Koulutukseen hakeminen tapahtuu www.tyomarkkinatori.fi > valitse henkilöasiakkaat > haussa oleva työvoimakoulutus olevalla sähköisellä lomakkeella (sanahaku: CAD-tekniikan verkkokoulutus).
Koulutus löytyy numerolla 712438

Jos hakija ei ole TE-toimiston asiakkaana, toivomme hänen rekisteröitymistä TE-toimistoon työnhakijaksi ennen koulutukseen hakemista.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Koulutukseen valinta tapahtuu hakemuksen ja haastattelun perusteella. Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

Haku päättyy
31.7.2023

Haastattelut 14 – 15.8.2023 Teamsin kautta. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

HINTA

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Tietoa työvoimakoulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat ma-p klo 9-16.15 valtakunnallisesta Koulutusneuvonnasta, numerosta 0295 020 702 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

Sovi koulutukseen hakeutumisesta ja sen päivittämisestä työllistymissuunnitelmaasi TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutuksesta tulee sopia työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta koulutuksen aikana. Korotusosan maksamisesta päättää etuuden maksaja (Kela tai työttömyyskassa). Voit jättää omalle yhteyshenkilöllesi yhteydenottopyynnön Oma asiointi -verkkopalvelun kautta.

Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten perustelethan hakemuksesi huolella!

Koulutushakemuksesi käsittelyä (haastatteluaika ja valinnat) voit seurata Oma asiointi -verkkopalvelussa. Hakemus on sitova. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutushaastatteluun tai perut koulutukseen osallistumisen, sillä voi olla vaikutus työttömyysetuuden saamiseen.

KYSY LISÄÄ:

Lisätiedot koulutuksen sisällöstä: Suomen yrittäjäopisto: Juha Koivula p. 040 480 9982, juha.koivula@syo.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.

• Tarjoaja: Suomen yrittäjäopisto ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto