Jalostamotyöskentelyn turvallisuusvalvojan RekryKoulutus, Porvoon Maske Oy

Jalostamotyöskentelyn turvallisuusvalvojan RekryKoulutus, Porvoon Maske Oy

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilujen asiakkaille, joiden tavoitteena on työllistyminen jalostamotyöskentelyn turvallisuusvalvojan tehtäviin. Käytännönläheinen koulutus vahvistaa opiskelijan ammattitaitoa jalostamoympäristön turvallisuuteen liittyviin työtehtäviin ja näin edistää opiskelijan työllistymistä turvallisuusvalvojaksi.

Koulutuksen tavoitteena on työllistyminen Porvoon Maske Oy:n turvallisuusvalvojan tehtäviin.

Koulutus sisältää kahden päivän kartoitusjakson 31.8.-1.9.2023, jonne kutsutaan 30 henkilöä ja heistä 15 jatkaa koulutuksessa.

Kohderyhmä
Koulutukseen hakeutuvilta edellytetään turvallisuustietoisuutta, hyviä vuorovaikutustaitoja, koulutukseen sitoutumista ja vahvaa motivaatiota turvallisuusvalvojan tehtäviin sekä valmiutta satunnaisiin ilta- ja viikonlopputöihin. Jalostamoympäristön tuntemus ja työkokemus ovat eduksi, mutta eivät välttämättömiä. Turvallisuusvalvojan tehtävät edellyttävät hakijoilta omatoimisuutta, turvallisuustietoisuutta sekä riittävää suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa ja IT perusosaamista.

Turvallisuusvalvojan tehtävissä edellytetään hyvää terveydentilaa, esimerkiksi vakavat tuki- ja liikuntaelinten sairaudet, väri- ja syvyysnäön häiriöt ja insuliinilla hoidettava diabetes tuovat rajoitteita turvallisuusvalvojana työskentelyyn. Muita rajoitteita ovat mm. ahtaanpaikan kammo, tasapainoon vaikuttavat sairaudet ja merkittävät aisteihin liittyvät ongelmat.

Sisältö
Koulutus sisältää 11 päivää tietopuolista opetusta sekä 24 päivää työssäoppimista. Koulutuksen kokonaiskesto on 35 päivää. Tietopuolinen opetus sisältää mm. seuraavia asiakokonaisuuksia:

·Turvallisuuslainsäädäntö
·Riskienhallinta ja ennakointi
·Turvallisuus- ja pelastussuunnitelma
·Työlainsäädäntö
·Sidosryhmäyhteistyö ja -viestintä
·Työturvallisuuskortti
·Tulityökortti
·Ensiapukoulutus

Toteutus
Koulutus toteutetaan monimuoto-opetuksena, johon sisältyy lähiopetusta sekä työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Työelämälähtöisen koulutuksen pääpaino on työpaikalla tapahtuvassa oppimisessa. Työssäoppimisjakso toteutetaan Porvoon Maske Oy:llä Kilpilahden teollisuusalueella. Työpaikalle Kilpilahteen on hyvät kulkuyhteydet, mm. Helsingin, Espoon ja Porvoon suunnilta on bussiyhteydet alueelle.

Koulutus on kokopäiväistä opiskelua.

Ryhmän koko: 15 opiskelijaa.

Koulutuspaikka
Taitotalo, Valimotie 8, 00380 Helsinki.

Porvoon Maske Oy
”Olemme rakentamisen sekä teollisuuden kunnossapidon ja kiinteistöhuollon pitkän linjan osaaja. Pidämme huolta teollisuuden suorituskyvystä ja turvallisuudesta. Olemme myös luottokumppani rakennus- ja kehitysprojekteissa.

Työntekijöillemme tarjoamiimme etuuksiin kuuluu mm. kattava työterveyshuolto, vapaa-ajan vakuutus, kulttuuri- ja liikuntaetu, yhteiset vuosittaiset virkistyspäivät sekä kilpailukykyinen palkkaus. Yhteishenki ja perehdyttäminen ovat meille tärkeitä. Olemme vuonna 2022 ottaneet käyttöön laajan perehdytysohjelman, jonka käy läpi jokainen yrityksemme uusi työntekijä. Perehdytysohjelman tavoitteena on valmentaa ja tukea uutta työntekijää integroitumaan yhteisöömme.

Kanssamme pääset kohtaamaan mielenkiintoisia työtehtäviä erilaisessa työympäristössä. Toivottavasti kuulemme sinusta pian!”

Katso tästä Daniel Lindblomin kokemuksia Porvoon Maske Oy:llä työskentelystä: https://vimeo.com/772351175

Hakeminen
Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus internetosoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus (hakusanana toimii koulutuksen numero (714373) Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa/kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Esivalinta tehdään koulutushakemusten perusteella. Hakemuksessa on tärkeää tuoda esille soveltuvuutta ja motivaatiota koulutukseen ja sen mukaisissa tehtävissä toimimiseen. Esivalinnan jälkeen kouluttaja kutsuu enintään 30 hakijaa sähköpostitse kouluttajan järjestämälle kartoitusjaksolle, joka sisältää mm. kouluttajan ja Porvoon Maske Oy:n henkilökohtaiset haastattelut. Kartoitusjakso toteutetaan Taitotalossa 31.8. – 1.9.2023. Kartoitusjaksolta valitaan koulutukseen enintään 15 opiskelijaa.

Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

Haku päättyy
1.8.2023

Koulutus on opiskelijalle maksutonta.

Lisätietoja
Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://www.te-palvelut.fi/nain-asioit-kanssamme/te-palvelut/puhelinpalvelut/puhelin-koulutusneuvonta, jossa Chat-palvelu ma-pe 9-16.

Stefan Smeds
Vastuukouluttaja