Kiinteistönhoitajan tekniset perusopinnot

Kiinteistönhoitajan tekniset perusopinnot

Tavoitteet ja hyödyt

Koulutuksen tavoitteena on antaa aikuisopiskelijalle valmiudet suorittaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon (Kiinteistönhoitaja) osatutkintoja ja työllistyä kiinteistönhoitajaksi.

Koulutuksen sisällössä painotetaan kokonaisuuksien hallintaa, teknisten järjestelmien ymmärtämistä, työturvallisuutta, asiakaskeskeisyyttä ja ympäristönsuojelunäkökohtia kiinteistönhoidon kaikilla osa-alueilla sekä tietotekniikan hyötykäyttöä. Koulutukseen kuuluu myös työnhakuvalmennusta ja tarvittaessa esim. suomen kielen lisäopetusta.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Koulututukseen hakeutujalla tulee olla suoritettuna peruskoulu tai vastaava oppimäärä ja mielellään B-luokan ajokortti. Hakijalta edellytetään kiinnostusta ja soveltuvuutta alalle, sekä motivaatiota kouluttautumiseen. Alalla toimiminen edellyttää kohtuullisen hyvää terveyttä ja hyvää suomen kielen taitoa.

Koulutuksen aikana opiskellaan mm.
-kiinteistönhoitotehtävien suorittamista asiakaskohteessa
-kiinteistön ylläpitoa ja valvontaa sisä- ja ulkoalueilla
-rakennusten teknisen kunnon toimivuutta ja turvallisuutta
-ulkoalueiden hoitoa
-teknisten järjestelmien ylläpitoa

Toteutus

Opiskelijavalinnat koulutukseen tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun hakuajan päättymisen jälkeen. Kutsu tulee puhelimitse oppilaitoksesta, joten olethan tavoitettavissa hakemuksessa ilmoittamassasi numerossa.

Koulutus jakautuu käytännönläheiseen oppimiseen oppilaitoksessa (3 kk) ja työharjoitteluun työssäoppimisyrityksessä (4 kk). Lähiopetus järjestetään klo 8 – 14.30. Koulutukseen ei sisälly erillisiä loma-aikoja.

Koulutuksen alussa kanssasi tehdään henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma. Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto on mahdollista suorittaa loppuun oppisopimuksena, työllistävässä yrityksessä.

Koulutuspaikka

Taitotalo Oy, Strömberginkuja 3, Helsinki. (Pitäjänmäki)

Hakeminen

Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakas -> haussa oleva työvoimakoulutus (hakusanana toimii koulutuksen numero 714201) tai jättämällä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon/kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa/kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi-henkilöasiakkaat

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta, jossa chat-palvelu ma-pe 9-16.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä:

Jade Kurkela
kouluttaja
Strömberginkuja 3, 00380 Helsinki
jade.kurkela@taitotalo.fi

Taitotalo asiakaspalvelu
p. 010 80 80 90
ma-to klo 8-15, pe klo 8-14
asiakaspalvelu@taitotalo.fi

Ammatillinen koulutus

Työllistämistä tukevat opinnot (tarpeen mukaan)
- Opiskeluvalmennus