Rekrytoiva Kiinteistökirjanpitäjän koulutus (714601), Uusimaa

Rekrytoiva Kiinteistökirjanpitäjän koulutus (714601), Uusimaa

• Koulutus alkaa: 26.9.2023

Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa kirjanpitokokemusta omaavia henkilöitä kiinteistökirjanpitäjän tehtäviin Retta Services Oy:lle Uudenmaan alueelle, sekä antaa osallistujille monipuoliset valmiudet asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöiden kirjanpitotehtävien hoitamiseen. Tavoitteena on myös, että osallistujat suorittavat osatutkinnon (1 tutkinnon osa) isännöinnin ammattitutkinnosta työssäoppimisen aikana. Edellä mainitun isännöinnin ammattitutkinnon osatutkinnon suorittaminen laajentaa kiinteistökirjanpitäjäkoulutuksen opintosisältöä.

Tämä työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa ja joiden suomen kielen taito on vähintään C1.1.

Ajankohta
26.9.2023 – 3.5.2024 (loma: 27.12.23-1.1.2024)

Kesto
n. 7 kk

Tavoitteet ja hyödyt
Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa kirjanpitokokemusta omaavia henkilöitä kiinteistökirjanpitäjän tehtäviin Retta Services Oy:lle, sekä antaa osallistujille monipuoliset valmiudet asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöiden kirjanpitotehtävien hoitamiseen.

Kohderyhmä
Koulutus soveltuu hyvin sinulle, joka olet jo työskennellyt kirjanpitäjänä tai tilitoimistossa tai olet muutoin hankkinut osaamista kirjanpidosta, mutta haluat erikoistua kiinteistökirjanpitoon.

Olet koulutustaustaltasi laskentatoimen/taloushallinnon merkonomi, liiketalouden tradenomi tai kauppatieteiden maisteri. Sinulla on kyky itsenäiseen työskentelyyn, kiinnostus ja soveltuvuus alalle sekä motivaatio kouluttautumiseen.

Tehtävissä toimiminen edellyttää organisointikykyä, vuorovaikutustaitoja, tietoteknisiä taitoja (Word, Excel), hyvää suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa (C1.1). Muu kielitaito katsotaan eduksi. Sinun tulee olla työtön työnhakija tai työttömyysuhan alainen henkilö.

Opinnot Taitotalossa sisältävät mm. seuraavia aihealueita:

·Toimintaympäristö, asiakaspalvelu sekä viestintä oman organisaation sisällä
·Lainsäädäntö (asunto-osakeyhtiölaki, asuinhuoneistonvuokralaki, liikehuoneistonvuokralaki)
·Kirjanpitoa ohjaava lainsäädäntö, asetukset sekä ohjeet
·Syventävä tietotekniikka (Excel) sekä GDPR
·Taloushallinto sekä kirjanpito-ohjelmisto
·Tilinpäätös, budjetointi, lainaosuuslaskelmat, vastikevalvonta sekä raportointi
·Vuokranmääritys sekä tasaus
·Veroilmoitukset sekä arvonlisäverotus
Työssäoppiminen on alan käytännön tehtävien oppimista Retta Services Oy:n toimipisteillä.

Toteutus
Valinta koulutukseen tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella. Esivalinta haastatteluun suoritetaan hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele oma hakemuksesi huolellisesti. Haastatteluvaiheeseen pääsevät henkilöt kutsutaan Taitotalon vastuukouluttajan toimesta erilliseen haastattelutilaisuuteen sähköpostitse. Haastattelut tullaan järjestämään viikolla 37, lähtökohtaisesti paikan päällä Pitäjänmäen kampuksella. Haastattelut ja lopulliset valinnat koulutukseen valittavista tullaan tekemään viikolla 37.

Koulutukseen sisältyy lähiopetusta, etäopiskelua sekä työssäoppimista. Lähiopetus toteutetaan arkipäivisin klo 9.00-16.00. Työssäoppimisjaksolla (aloitus 21.11.23) noudatetaan työpaikan normaaleja työaikoja. Ryhmän koko: 10 opiskelijaa (Hki + Hämeenlinna yhteensä).

Koulutuspaikka
Taitotalo Oy, Strömberginkuja 3, Helsinki. (Pitäjänmäki)

Työhallinnon valtionosuusrahoitteinen koulutus on opiskelijalle maksutonta.
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat valtakunnallisesta puhelinpalvelustamme Työlinjan koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa ww.facebook.com/koulutusneuvonta.

Hakeminen
Koulutus on suunnattu TE-toimiston tai kuntakokeilun työttömille, työttömyysuhan alaisille tai toistaiseksi lomautetuille asiakkaille. Työnhaun tulee olla voimassa. Perustele hakemukseesi huolella miksi juuri sinut pitäisi valita koulutukseen. Hakemusten perusteella valitaan osa hakijoista haastatteluun. Haastatteluun tulee erillinen kutsu jatkoon valituille sähköpostitse.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus. Haku 31.08.2023 mennessä. Hakemuksen pääset täyttämään sivun alalaidassa olevan Hae tähän koulutukseen painikkeen kautta tai https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/ > hakusanana koulutuksen numero 714601 > haettavan koulutuksen Tiedot-välilehti. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa/kuntakokeilun toimispisteessä ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon tai Kuntakokeilun toimipisteeseen. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.te-palvelut.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus.

Jan Hautala
kouluttaja
jan.hautala@taitotalo.fi

Tuula Utriainen