Elintarvikealan koulutus maahanmuuttajille

Elintarvikealan koulutus maahanmuuttajille

Koulutuksen alkamista siirretty. Uusi alkamisaika on 15.1.2024.

Työllisty nopeasti elintarviketeollisuuteen! Elintarviketeollisuus tarvitsee uusia työntekijöitä!

TE-live tallenne: https://te-live.fi/lahetykset/-hMLYS9cP.

Koulutus on tarkoitettu maahanmuuttajille. Olet kiinnostuneet elintarvikealasta ja sinulla on halu tehdä töitä. Opetamme sinulle kaiken tarvitsemasi. Et tarvitse aiempaa osaamista elintarvikealalta. Suomen kielen taito ei ole pakollinen, mutta se on eduksi.

Koulutus on käytännönläheinen ja opettaa tarvittavia työntekotaitoja.
Opit alan perusasioita, kuten työturvallisuus, tuoteturvallisuus, vastuu ja laatu, harjoittelet nykyaikaisilla toimintatavoilla teknisessä ympäristössä elintarviketuotannossa.
Koulutus parantaa kielitaitoasi, valmiuksia suomalaisessa työelämässä ja kykyä toimia työyhteisössä.

Koulutus kestää 99 päivää.
Teoriaopetus 49 päivää: Elintarvikealan opetusta on 22 päivää ja suomen kielen opetusta on 27 päivää.
Työssäoppiminen 50 päivää: Yrityksissä tapahtuvaa opetusta eli työssäoppimista on 50 päivää.

Työssäoppimispaikkoina toimii alueen elintarvikealan yrityksiä.

SISÄLTÖ
Raaka-aineet ja tuotetuntemus
Elintarvikelainsäädäntö
Laatu ja tuoteturvallisuus
Elintarviketuotannossa toimiminen
Lihanjalostus ja sen prosessit
Pakkaaminen ja pakkausmerkinnät
Työelämän lupakortit (työturvallisuuskortti, hygieniapassi)
Elintarvikealan suomen kieli

KOULUTUSAIKA
15.1.2024-31.5.2024, 99 päivää.
Haku päättyy 8.12.2023.
Haastattelut 15.12.2023 Huittisissa. Paikka ja aika ilmoitetaan sähköpostilla.

Täytä koulutushakemus huolellisesti ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. pankkitunnuksia, vahvista hakemuksesi TE-toimistossa Kirjoita hakemukseesi kattavat perustelut, miksi haluat tähän koulutukseen. Voit hakea myös avoimella lomakkeella mutta muista vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa.
Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00-16.15, puh. 0295 020 702.
Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista, www.facebook.com/koulutusneuvonta.
Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Yhteyshenkilöt:
Vastuuopettaja Ari Åkerström, puh 040 6705 881, tai ari.akerstrom@lhkk.fi
Koulutusasiantuntija Päivi Koskinen, puh. 02950 45078, tai paivi.koskinen@te-toimisto.fi

• Tarjoaja: Faktia Oy ⧉
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Harjavalta