Liiketoiminnan ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Liiketoiminnan ammattitutkinnossa on mahdollisuus opiskella eri osaamisalojen tutkinnon osia oman henkilökohtaisen polun mukaisesti. Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhan alla oleville perustutkinnon suorittaneille, joilla on jo aiempaa työkokemusta, esim. asiakaspalvelu-, myynti, markkinointi- tai toimistoalalta.

Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa ammatillista osaamista ja monipuolistaa valmiuksia liiketoiminta-alan erilaisiin työtehtäviin. Ammattitutkinto on erinomainen mahdollisuus täydentää ja päivittää omaa liiketoiminnan osaamista ja hakeutua oppimaan työelämäjaksolle tavoitteellisesti sekä omaa työllistymistä suunnitellen.

Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena, jossa on lähipäiviä, oppimistehtäviä, verkkotapaamisia, itseopiskelua, tiimityöskentelyä ja työssäoppimista. Opiskelu on kokoaikaista ja päätoimista. Koulutuksessa on mahdollista suunnata opintoja asiakaspalvelutehtäviin, markkinointiviestintään, assistentin työhön tai terveydenhuollon sihteeriksi.

Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (hoks) sekä ammatillisen osaamisen myyvä profiili, jolla tehostetaan työnhakua.

Koulutuksen sisältö:
Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen 30 osp (pakollinen tutkinnon osa)
Liiketoiminnan palveluiden osaamisala 120 osp
·Assistentti- ja sihteerityön palvelut
·Terveydenhuollon sihteeripalvelut
tai Myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala 120 osp
·Markkinointiviestinnän toimeksianto TAI Myynnin ja asiakaspalvelun toteuttaminen
·Projektinhallinta
IT-taidot
Työssäoppiminen
Oman osaamisen markkinointi
Henkilökohtainen ohjaus ja valmennus.

Työssäoppiminen suunnitellaan joustavasti opiskelijan yksilölliset tarpeet ja tavoitteet huomioiden.

Täytä koulutushakemus huolellisesti ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, vahvista hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Kirjoita hakemukseesi kattavat perustelut, miksi haluat tähän koulutukseen, mihin haet ja millainen ala sinua kiinnostaa.
Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi

Koulutuksen hakuaika päättyy 14.8.2023
Haastattelut järjestetään 23.8.2023, haastattelukutsu tulee myös spostilla tai tekstiviestinä.
Valintatieto on nähtävillä Oma asiointi -palvelussa www.tyomarkkinatori.fi
SASKY koulutuskuntayhtymä lähettää valituille kutsun koulutukseen sähköpostilla.
Koulutus alkaa 5.9.2023 ja päättyy HOKS:n mukaan, max 30.9.2024 saakka.

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9.00-16.15, puh, 0295 020 702.
Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista, www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Koulutuksen yhteyshenkilöt:
SASKY koulutuskuntayhtymä Katja Salo-Anttila, puh. 044 560 4736, katja.salo-anttila@sasky.fi ja Outi Pitkänen, puh. 044 560 4553, outi.pitkanen@sasky.fi
Satakunnan TE-palvelut, Päivi Koskinen, puh. 0295 045 078, paivi.koskinen@te-toimisto.fi

• Tarjoaja: SASKY koulutuskuntayhtymä ⧉
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Harjavalta