Asiakaspalvelijakoulutus, tarjoilija

Asiakaspalvelijakoulutus, tarjoilija

• Koulutus alkaa: 11.9.2023

Töihin ravintolaan, baariin, sesonkiin!

Koulutus on tarkoitettu TE-toimiston tai kuntakokeilujen ravintola-alan asiakaspalvelutehtävistä kiinnostuneille työnhakija-asiakkaille ja/tai mahdollisesti jo alalla työskenteleville, jotka haluavat suorittaa tutkinnon osan/osia suuntautuen asiakaspalvelutehtäviin ravintolassa, kahvilassa, baarissa tai tarjoilijan tehtävistä kiinnostuneille. Hakijalle on eduksi alan työkokemus.

Koulutus soveltuu myös vieraskielisille, joilla on riittävä suomen kielen taito (A2.2), jotta he selviytyvät suomen kielellä tapahtuvasta opiskelusta. Koulutuksen aikana annetaan tukea suomen kielen lisäämiseksi S-2 opetuksella teoriajaksoilla n. 6 -12 h/ viikko, tämän tarve tarkennetaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmassa.

AJANKOHTA

11.9.2023 alkaen koulutus kestää noin 6kk (11.9.2023 – 11.3.2024).
Koulutusaika tarkentuu jokaiselle opiskelijalle tehtävässä henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmassa. Opintovalmiuksia tukevia opintoja järjestetään tarvittaessa. Lähiopetusta on pääasiassa arkipäivisin klo 8.00-18.00 välisenä aikana 6 tuntia. Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, koostuen lähi- ja etäopiskelusta (myös verkko-opiskeluna) sekä työelämässä tapahtuvana oppimisena arkipäivisin ja/tai viikonloppuisin.

TAVOITE

Tavoitteena on suorittaa tutkinnon osa/osia ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinnosta, tarjoilija.
Koulutuksen suorittanut osaa toimia laatu- ja asiakaspalvelutietoisesti ravintola-alan perusammattitaitoa vaativissa tehtävissä; esimerkiksi työntekijänä erityyppisissä henkilöstöravintoloissa, ravitsemisliikkeissä sekä kahviloissa ja ravintoloissa tarjoilu- ja myyntitehtävissä.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Pakollinen tutkinnon osa
Ravintolan tarjoilutyössä toimiminen, 40 osp (=osaamispistettä)

Valinnaisia ja henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaan:
Asiakaspalvelun osaamisala, tarjoilija Ravintola ja catering alan perustutkinnosta esim.:
Asiakaspalvelu ja myynti, 25 osp
Annosruokien ja juomien tarjoilu, 40 osp

Valinnaisia tutkinnon osia Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinnosta

Oppilaitoksessa on loma-aikoja ja mahdollisia taukoja opetuksessa mm. seuraavina ajankohtina:
·Vk 42 syysloma
·joulun ja uuden vuoden välipäivät
·vk 8 hiihtoloma
Näiden lomien ajalla opiskelija voi edistää opintojaan kuitenkin työssäoppimisjaksolla tai itsenäisenä opiskeluna opettajan kanssa sovittujen tehtävien mukaisesti.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus työhallinnon internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi ja haussa oleva työvoimakoulutus (-> sanahakuna toimii koulutuksen numero 714357 tai koulutuksen nimi).

Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata-> www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat -> Oma asiointi -> koulutushakemus.

LISÄTIETOJA koulutuksesta ja sen toteutuksesta saat Hyriasta:, Hakutoimisto, aikuiskoulutus puh. 020 690 159 tai sähköpostitse hakijanpalvelut@hyria.fi tai Janika Puustinen, sähköpostitse muodossa etunimi.sukunimi@hyria.fi

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

• Tarjoaja: Hyria koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto