Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistönhoidon osaamisala

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistönhoidon osaamisala

• Koulutus alkaa: sopimuksen mukaan

Kohderyhmä/pääsyvaatimukset: Kiinteistöhoidon koulutuksesta ja työstä kiinnostuneet työnhakijat.

Tavoite: Suorittaa Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistönhoidon osaamisala ja työllistyä kiinteistönhoitajan työtehtäviin.

Koulutukseen voi jättää hakemuksia jatkuvasti. Valinta hakemuksen ja haastattelun perusteella. Koulutuksen aloittamisesta sovitaan kouluttajan kanssa. Opiskelija hankkii itse soveltuvan työssäoppimispaikan, jonka jälkeen koulutus voidaan aloittaa.

Seuraa valinnan etenemistä Oma asiointi -palvelun kautta, www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas > Työvoimakoulutus

Koulutusaika: Henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma mukainen

Hakuaika päättyy:
Koulutukseen voi jättää hakemuksia jatkuvasti. Kouluttaja kutsuu haastatteluun. Koulutuksen aloittaminen sopimuksen mukaan.

Koulutuspaikka: Koulutus tapahtuu pääosin työssäoppimispaikoilla ja yksittäisiä opiskelujaksoja oppilaitoksella.

Tutustu ammattiin ja sen vaatimuksiin:

Kohderyhmä:
Koulutus on tarkoitettu kiinteistönhoitajan työstä kiinnostuneille henkilöille.

Tavoite:
Koulutuksen tavoitteena on suorittaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistönhoidon osaamisalalta.

Koulutuksen sisältö:

Tutustu tutkitoon ja sen sisältöihin tämän linkin kautta:

Tutkinto tai sen osat suoritetaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti. Tutkinnon osien edellyttämä ammattitaito ja osaaminen osoitetaan tekemällä käytännön työtehtäviä aidoissa työtilanteissa ja työprosesseissa (näyttö).

Tutkinnon osat: Asiakaslähtöisten kiinteistöpalvelujen tuottaminen Kiinteistön yleishoito ja valvonta Ilmanvaihtokoneiden huolto Kiinteistön toimintakunnon arviointi Kiinteistöautomaation käyttäminen LV-järjestelmien huolto

Koulutusjärjestelyt:
Päivittäinen opiskeluaika on 7 oppituntia (à 45 min.) päivässä klo 8-16 välisenä aikana.

Työssäoppimisjärjestelyt:
Opiskelija hankkii itse soveltuvan työssäoppimispaikan, jonka jälkeen koulutus voidaan aloittaa. Työssäoppimisen aikana noudatetaan työssäoppimispaikan työaikajärjestelyjä.

Lisätietoja koulutuksesta:
Markku Linninen puh 040 1798159, markku.linninen@ysao.fi

Koulutuksen yhdyshenkilö Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimistossa on Anne Partanen, p. 0295 043 655, anne.partanen@te-toimisto.

Valinta-aikataulu:

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN

Koulutukseen haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 709563) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.
Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.
Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE-palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe klo 9.00-16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

Koulutusjärjestelyt: Koulutuksen kesto on 2-2,5 vuotta.

Näyttösuunnitelma: näyttöjen suorittamistapa (oppilaitoksella/työpaikoilla, teorianäytöt/käytännön työtehtävät)

Koulutukseen voidaan valita opiskelijoita, jotka täyttävät valintaedellytykset ja joilla on tiedossa työssäoppimispaikka.

• Tarjoaja: Ylä-Savon ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto