Tutustu kone- ja tuotantotekniikkaan

Tutustu kone- ja tuotantotekniikkaan

Suunnitteletko alan vaihtoa tai ensimmäistä ammatillista koulutusta? Tule tutustumaan kone- ja tuotantotekniikan koulutuksiin ja ammatteihin. Tutustuminen toteutetaan työssä oppien ja oppilaitoksessa opiskellen.

Koulutus soveltuu kaikille kone- ja tuotantotekniikasta kiinnostuneille. Koulutus kestää kaksi kuukautta. Koulutuksen jälkeen voit jatkaa suoraan kone- ja tuotantotekniikan perustutkintokoulutukseen tai kone- ja tuotantotekniikan jatko- ja täydennyskoulutukseen, jos sovellut alalle ja olet motivoitunut opiskelemaan.

Seuraava tutustumisjakso alkaa lokakuussa 2023. SEURAA VALINNAN ETENEMISTÄ OMA ASIOINTI-PALVELUSSA.

Koulutuspaikka: Ylä-Savon ammattiopisto, Asevelikatu 4, Iisalmi.
Koulutusaika: 2 kk ja seuraavan kerran uusi ryhmä otetaan sisään lokakuussa 2023.

Tavoite: Koulutuksen tavoitteena on tutustua kone- ja tuotantotekniikan tarjoamiin mahdollisuuksiin ja selvittää oma soveltuvuus alalle.

Koulutuksen sisältö: Tutustumisjaksolla pääset tutustumaan kone- ja tuotantotekniikan koulutukseen ja pääset kokeilemaan erilaisia työtehtäviä, joiden kautta osaat mitata osaamistasi suhteessa työn vaativuuteen. Lähde mukaan katsomaan löytyykö tästä sinulle reitti tälle alalle.

Koulutusjärjestelyt: Koulutuksessa käytetään Ylä-Savon ammattiopiston kone- ja tuotantotekniikan oppimisympäristöjä Iisalmessa.

Koulutuksen työkohteet sijaitsevat työsaleissa, sekä alueen yrityksissä olevissa oppimisympäristöissä. Päivittäinen keskimääräinen opiskeluaika teoriaopiskelussa ja työssäoppimisjaksolla on 7 tuntia. Työssäoppimispaikoilla noudatetaan työpaikan työaikaa.

Työssäoppimisjärjestelyt: Työssäoppimisen kautta saat ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä katsomaan miltä työnteko tuntuu ja voisiko tämä työpaikka olla sinua varten.

Työllisyysnäkymät: Alueen yritykset ovat esittäneet huolensa, miten he saavat työntekijöitä ja miten he voivat turvata tuotantonsa tällä hetkellä ja tulevaisuudessa. Teknologialan työtilanne on parantunut huomattavasti ja tästä syystä alueen yritykset tulevat tarvitsemaan työvoimaa teknologia-alan työtehtävissä, johon tämä koulutus osaamistasi ohjaa.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä: Jarkko Ruotsalainen, puh. 040 177 8536, jarkko.ruotsalainen@ysao.fi.

Koulutuksen yhdyshenkilö Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimistossa Anne Partanen, puh. 0295 043 655, anne.partanen@te-toimisto.fi.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa.

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN jatkuva haku, 16.10. aloitukseen haku pättyy 29.9.2023. täyttämällä sähköinen hakulomake www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > Valitse oikea koulutus (Sanahakuun koulutuksen numero 709946) > Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.

Voit seurata hakemuksesi käsittelyä www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi – Henkilöasiakas -palvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Tähän liittyen voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Oma asiointi -palvelussa.
Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE-palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe klo 9.00-16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: EduSavo Oy
  • TE-toimisto: Pohjois-Savon työ- ja elinkeinotoimisto