Uusia asiakaspalvelun osaajia Hämeenkyröön, Ikaalisiin ja Parkanoon

Uusia asiakaspalvelun osaajia Hämeenkyröön, Ikaalisiin ja Parkanoon

Koulutus on tarkoitettu työnhakijoille, joilla on liiketoiminnan opintoja tai aikaisempaa kokemusta työskentelystä asiakaspalvelussa. Koulutus sopii hyvin myös alanvaihtajalle. Koulutuksen alussa kartoitetaan osaamisesi ja sen jälkeen aloitat varsinaisen ammatillisen koulutuksen, joka vastaa niin sinun kuin paikallisten yritystenkin tarpeisiin. Tavoitteena on, että yksilöllisen koulutuksen kautta työllistyt nopeasti yrityksen palvelukseen kotikunnassasi tai sen lähialueella.

Koulutusohjelma on suunniteltu Hämeenkyrön, Ikaalisten ja Parkanon palvelualan yritysten työntekijätarpeiden pohjalta. Koulutuksen tarkoituksena on antaa perusvalmiudet asiakaspalvelun ja myynnin työtehtäviin.

Koulutuksen sisältö
·valmistautuminen asiakaspalveluun osana asiakaslähtöistä liiketoiminnan kokonaisuutta
·sisäisten ja/tai ulkoisten asiakkaiden palveleminen eri kanavissa hyödyntäen kielitaitoa (ruotsi ja englanti)
·asiakastyytyväisyyden ja myönteisen asiakaskokemuksen edistäminen
·valmistautuminen myyntitilanteisiin myyntitavoitteiden mukaisesti
·asiakkaiden kontaktointi ja asiakkaan tarpeiden kartoittaminen
·asiakkaalle sopivien tuote- tai palveluratkaisujen tarjoaminen ja myyminen
·jälkitoimien hoitaminen
·mahdollisuus suorittaa hygieniaosaamispassi ja anniskelupassi.

Koulutus alkaa neljän viikon aloitusjaksolla, jonka aikana selvitetään opiskelijan aikaisempi osaaminen ja valmiudet toimia palvelualan tehtävissä. Aloitusjaksolla opiskellaan myös ammatillisia aineita. Aloitusjakson lopussa laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan, kuinka koulutusta jatketaan. Koulutus on myös mahdollista keskeyttää niin opiskelijan kuin oppilaitoksenkin puolesta aloitusjakson päätyttyä. Päätös koulutuksesta tehdään jokaiselle opiskelijalle aluksi siis vain neljäksi viikoksi.

Koulutus sisältää oppilaitoksessa tapahtuvaa lähiopetusta, verkko-opetusta sekä työssäoppimista. Työelämässä oppiminen on keskeinen osa koulutusta ja se tapahtuu koulutussopimuksella ja mahdollisesti myös oppisopimuksella. Työpaikkoina voivat olla mm. kaupan eri osastot, kahvilat, pikaruokapaikat, pankit, vakuutusyhtiöt ja infopisteet. Voit jo etukäteen hakea mieleistäsi työssäoppimispaikkaa ennen koulutuksen alkua. Otathan yhteyttä alla kerrottuun yhteyshenkilöön, mikäli tarvitset apua työssäoppimispaikan etsimisessä.

Koulutuksen aikana on mahdollista suorittaa liiketoiminnan perustutkinnosta (merkonomi) seuraavat tutkinnon osat: Asiakaspalvelu (30 osp) ja Myynti (30 osp). Myöhemmin voit tarpeen mukaan jatkaa koko tutkinnon suorittamiseen. Voit tutustua tarkemmin tutkinnon perusteisiin: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/3855077/tiedot

Koulutukseen hakeminen ja valinta
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti. Kerro hakemuksesi tarkemmissa perusteluissa kiinnostuksestasi koulutukseen ja aikaisemmasta kokemuksestasi alalta.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi
- Hakuaika koulutukseen päättyy 25.9.2023.
- Koulutus alkaa 23.10.2023.

Koska koulutuksen haastatteluaikataulu on nopea ja tiivis, ei haastatteluaikojen muuttaminen tai siirtäminen ole mahdollista. Koulutuksen haastattelukutsut toimitetaan sähköpostitse tai tekstiviestinä. Kutsun saaneilla tulee olla valmius osallistua haastatteluun annettuna ajankohtana. Jos saat kutsun haastatteluun, mutta et voi osallistua, varaudu toimittamaan sairauslomatodistus, todistus työssäolosta tai muu poissaolotodistus TE-toimistoon.

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta voit lukea osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/0f43cc47-de92-4f1e-b3a8-b3524b32cb92/tyovoimakoulutus. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Lisätietoja
Sasky, opinto-ohjaaja Tuula Karttunen, puh. 044 034 5751, tuula.karttunen@sasky.fi

• Tarjoaja: SASKY koulutuskuntayhtymä ⧉
  • TE-toimisto: Pirkanmaan työ- ja elinkeinotoimisto