CNC-koneistus ja robotiikka

CNC-koneistus ja robotiikka

LISÄHAKU 3.9.2023 SAAKKA! Koulutukseen hakijoita voidaan haastatella jo ennen hakuajan päättymistä.
Innostutko CNC:stä ja haluat Heidenhain, SURFCAM 2D tai 3D osaamista, oppia Fanuc-ohjelmointia tai robotin käyttöä? Elokuusta alkaen siihen on mahdollisuus Imatralla.

Kenelle
Koulutus on tarkoitettu metallialan perustutkinnon suorittaneille tai koneistajan koulutusta ja/tai työkokemusta omaaville hakijoille, jotka haluavat saavuttaa vahvan perusosaamisen CNC-työstötekniikassa, solutuotantomenetelmissä ja kappaleenkäsittelystä robotilla. Maahanmuuttajilta edellytetään riittävää suomen kielen taitoa.

Milloin
21.8.-15.12.2023 lähiopetuksena.

Sisältö ja toteutus
Koulutuksen alussa laaditaan henkilökohtainen opiskeluohjelma, jonka mukaan opiskelu etenee. Sisältökohtia: itsearviointi omasta osaamisesta ja henkilökotaisen opiskeluohjelman laadinta, opiskelua ja käytännön harjoittelua valituilla sektoreilla:
-Heidenhain, perusteet
-Heidenhain, jatko-osa
-SURFCAM 2D
-SURFCAM 3D
-Fanuc-ohjelmointi
-Robotin käyttö
Koulutuksen tavoitteena on kouluttaa CNC-koneistajia yritysten tarpeisiin ja saavuttaa CNC-koneistuksen vahva perusosaaminen Fanuc ja Heidenhain -ohjelmointikielistä ja kappaleenkäsittelyrobotin käytöstä solutuotantoyksikössä, sekä CAD/CAM ohjelmistojen käytöstä edellä mainituissa menetelmissä. Koulutus koostuu teoriaopinnoista, käytännön harjoittelusta ja sisältää työelämäjakson.
Koulutus voidaan järjestää myös yhteistyössä yritysten kanssa sisältäen laajemman työelämäjakson henkilökohtaisen suunnitelman mukaan.

Saimaan ammattiopisto Sampo
Ismo Ojala
ismo.ojala@edusampo.fi
040 354 3216

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Edusampo Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto