Digikaupan osaajaksi

Digikaupan osaajaksi

Uudista ja vahvista kaupan osaamistasi ja paranna työllistymismahdollisuuksiasi.

Kenelle:
Koulutus on suunniteltu jatko- ja täydennyskoulutukseksi myynti- ja palvelualan osaajille Kaakkois-Suomen alueella. Koulutuksessa pääset kehittämään osaamistasi datan hyödyntämisessä kaupan toiminnassa mm. viestinnässä, markkinoinnissa ja verkkokauppatoiminnassa. Koulutus edellyttää riittävää suomen kielen taitoa.

Koulutuksesta järjestettiin TE-LIVE lähetys 24.8.2023. Pääset katsomaan tallenteen osoitteessa: https://te-live.fi/lahetykset/VTCrWb7L3

Ajankohta:
Koulutus toteutetaan ajalla 9.10.2023 – 22.12.2023.
Koulutukseen hakijoita haastatellaan tarvittaessa Teams- haastatteluna 26.9.2023.
Haastattelussa ovat mukana kouluttajan sekä työ- ja elinkeinohallinnon edustajat.

Sisältö ja toteutus:
Koulututsen toteutustapoina ovat verkko-opetus (verkkokoulutus) ja työssäoppiminen. Osaamisen kehittymistä tuetaan pienryhmissä toteutettavien työelämäprojektien muodossa sekä yksilöllistettyinä kehittämisprojekteina työssäoppimisjaksolla.

Koulutuksen kokonaiskesto on 54 päivää, josta 24 päivää on työssäoppimista. Työssäoppimisjakson aikaista osaamisen kehittymistä tuetaan yksilöohjauksen muodossa ja työpaikkakäynnein.

Koulutuksen aikana suoritetaan alalla tarvittavia kortteja ja passeja opiskelijan tarpeen mukaisesti (hygienia-, anniskelu-, ja ikärajapassi sekä ensiapu EA1-kortti.

Sisällöt:
Orientaatio- ja kartoitusjakso
·koulutuksen tavoitteet ja pelisäännöt
·oppimisvalmiudet, elinikäinen oppiminen
·uratavoitteet, valmiudet, opintopolkuihin tutustuminen
·opintojen henkilökohtaistaminen
·yksilöllistetty kartoitusjakso

Datan hyödyntäminen
·data osana myyntiä, viestintää ja markkinointia
·datan hyödyntäminen kaupan alalla
·datan avulla palveluprosessien kehittäminen

Viestintä- ja markkinointi diginä
·digitaalisen markkinointiviestinnän tavat, erityispiirteet ja käsitteet
·tiedonhaku ja hyödyntäminen osana toimintaa
·markkina-, tuote-, ostokäyttäytymis- ja kilpailija-analyysit

Verkkokauppaosaaminen
·asiakaslähtöinen verkkokauppatoiminta
·tietosuoja verkkokaupassa
·tuote- ja kategoriakuvaukset

Vastuullisuus kaupan alalla
·kestävä liiketoiminta kaupassa

Työssäoppiminen 24 pv
Jatkosuunnitelmat ja osaamismuotoilu, työnhaku

Kokonaiskesto 54 pv

Lisätiedot:
vastuukouluttaja Anu Servo
UNIC-palvelut

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten ja mahdollisen haastattelun perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: UNIC - palvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto