Sisustusmaalaus

Sisustusmaalaus

Haluatko työhön pintakäsittelyalalle tai täydentää osaamistasi? Lähde mukaan tutustumaan sisustusmaalauksen erilaisiin työtehtäviin.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat tulevaisuudessa työllistyä tai kouluttautua pintakäsittelyalalle ja joilla on jonkin verran kokemusta ja kiinnostusta sisutusmaalauksen työtehtävistä. Hakijoilta edellytetään alalle soveltuvaa terveyttä. Maahanmuuttajilta edellytetään riittävää suomen kielen taitoa.¨

Koulutuksen tavoite

Koulutuksen tavoitteena on tutustua sisustusmaalauksen erilaisiin työtehtäviin. Koulutuksen jälkeen on mahdollista hakeutua suorittamaan pintakäsittelyalan tutkintoa tai tutkinnon osia tammikuussa 2024 Lappeenrantaan.

Ajankohta
14.8.-13.10.2023
Valinnat suoritetaan elokuun alussa haastattelujen perusteella

Sisältö ja toteutus

- Orientoituminen koulutukseen ja henkilökohtaistaminen
- Opiskelu ja urasuunnittelu valmiudet mm. Työnhakuvalmennus ja TE-toim. sähköiset työnhaku- ja urapalvelut
- Tulityö- ja työturvallisuuskortit
- Hätäensiapukoulutus (Ei sisällä korttia)

Ammattiaineet ja harjoitukset sisältävät:
- maalauksissa tarvittavat suojaukset ja muut valmistelut
- tarvittavat pesut, hionnat ja muut vanhojen pintojen esikäsittelyt
- tasoitukset, kittaukset, silotukset ja hionnat
- huonetilojen katto-, seinäpintojen maalaaminen käsityömenetelmillä ja tapetoinnin perusteita

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena, joka koostuu n. 20 % teoriaopinnoista ja n. 80 % käytännön työn harjoituksista.

Kirsi Kouvo
kirsi.kouvo@edusampo.fi
040 555 0529

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Kirjaa Omat perustelut -kohtaan, miksi haet koulutukseen ja miten koulutus auttaa sinua eteenpäin työuralla.

Koulutushakemuksesi tilannetta voit seurata myös verkkosivuilla Oma asiointi palvelussamme kohdassa koulutushakemusten tilanne. Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

Huolehdi siitä, että koulutuksen alkaessa työnhakusi on voimassa TE-toimistossa. Tietoja työvoimakoulutuksista ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista
Koulutusneuvonta 0295 020 702 (ma-pe 9-16.15)

• Tarjoaja: Edusampo Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kaakkois-Suomen TE-toimisto