Kasvata yrityksen tuottavuutta hyödyntämällä digitaalisia työkaluja (verkko)

Kasvata yrityksen tuottavuutta hyödyntämällä digitaalisia työkaluja (verkko)

Koulutuksen tavoitteena on oppia hyödyntämään yritystoiminnan eri osa-alueiden digitaalisia työkaluja, kasvattamaan myyntiä ja kannattavuutta sekä kehittämään omaa osaamistasi yrittäjänä. Tutustut yleisimpiin digitaalisiin työvälineisiin, joista voit valita itsellesi sopivimmat asiakaspalveluun, markkinointiin ja myyntiin sekä taloushallintoon.

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu Pohjos-Karjalan alueen yrittäjille (esim. starttirahaa saavat, mikro- ja pienyrittäjät, sivutoimiset yrittäjät) sekä yritystoiminnan aloittamista suunnitteleville, joilla on perustiedot yrittämisestä ja jotka haluavat syventävää tietoa liiketoiminnan eri osa-alueista. Jos olet sivu- tai päätoiminen yrittäjä, työnhaun tulee olla voimassa TE-toimistossa koulutuksen alkaessa. Voit rekisteröityä työnhakijaksi Oma-asiointi palvelun kautta.

HUOM! Koulutus toteutetaan yhteistyössä Kainuun TE-toimiston kanssa. Paikkoja on yhteensä n. 15 molemmille alueille. Lopullinen paikkojen määrä / alue katsotaan hakijamäärien mukaan.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat pien- ja yksinyrittäjät, jotka haluavat parantaa yrityksensä tuottavuutta digitaalisuutta hyödyntäen. Koulutus järjestetään verkko-opintoina, joten osallistujan on hallittava tietotekniikan perusteet.

Koulutuksen sisältö ja toteutus

Sisältö:
1) Teet oman yrityksesi kehityssuunnitelman. Tehdessäsi suunnitelman a. kartoitat yrityksen nykytilanteen b. arvioit vaihtoehtoisia kehityssuuntia c. päätät seuraavista toimenpiteistä

2) Oma digitaalisen markkinoinnin strategia ja tehokkaat työkalut, jonka keskiössä on myyntiä kasvattava verkkomarkkinointi. Koulutuksessa a. määrittelet kohderyhmäsi varmistaaksesi, että tavoittelet oikeita ihmisiä b. tutustut markkinoinnin digityökaluihin ja some-kanaviin, pystyäksesi valitsemaan sinulle sopivat c. pääset testaamaan yleisimpiä sähköisen markkinoinnin työvälineitä, jonka jälkeen välittömästi voit aloittaa oman markkinointisi

3) Tässä osiossa pääpaino on auttaa sinua käyttämään sähköisiä työkaluja tehostaaksesi yrityksesi talousasioiden hoitoa. Opit a. hyödyntämään erilaisia laskentapohjia ja laskureita, jolloin talousasioiden hoito nopeutuu ja tehostuu b. ymmärtämään, seuraamaan ja analysoimaan liiketoiminnan tunnuslukuja, jolloin pystyt ajoissa varautumaan mahdollisiin ongelmiin c. sujuvoittamaan yhteistyösi kirjanpitäjän ja verottajan kanssa

Verkkokoulutuksen toteutus:
- Koulutus järjestetään helppokäyttöisellä GoToMeeting-ohjelmalla. Webinaareja on kaksi viikossa, yhteensä 10 kertaa. Webinaareja järejstetään päivä- ja ilta-aikaan niin, että mahdollisimman moni voisi osallistua live-opetukseen.
- Saat henkilökohtaisen valmentajan, joka sparraa sinua koko koulutuksen ajan.
- Teet myös omatoimista, mutta ohjattua työskentelyä.
- Kaikki oppimateriaalit ja webinaarit löytyvät Valmennusmajakan tehokkaasta oppimisympäristöstä.
- Koulutuksen kokonaiskesto on 5 viikkoa.

Koulutuksen päättyessä sinulla on kehityssuunnitelma omalle yrityksellesi ja osaat käyttää monipuolisesti digitaalisia työkaluja suunnitelman toteuttamiseen.

Tarja Kekäläinen, puh: 040 199 1023 tarja.kekalainen@valmennusmajakka.fi

Katso Tarja Kekäläisen koulutusesittely: https://vimeo.com/473293817/aac05d93f6

Koulutuksen järjestäjä
Valmennusmajakka on Suomen suurimpia yrittäjyyden eri aihealueiden kouluttaja. Valmentajamme ovat itse sekä yrittäjiä että pitkän linjan kouluttajia, jotka ymmärtävät yrittäjän haasteet ja osaavat johtaa menestymisen polulle.

Valinta
Valinta tapahtuu hakemuksen perusteella. Kerrothan siis Omat perustelut -kohdassa, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja minkälaisia yrittämiseen liittyviä suunnitelmia sinulla on.

Hakeminen
Koulutukseen haetaan osoitteessa www.te-palvelut.fi > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/Kulukorvaus-TE-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: ValmennusMajakka ⧉