Kiinteistönhoidon järjestelmät haltuun

Kiinteistönhoidon järjestelmät haltuun

Kiinnostaako sinua työtehtävät kiinteistönhoidon alalla? Tuletko hyvin toimeen ihmisten parissa?

Tässä koulutuksessa suoritat kaksi tutkinnon osaa Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnosta;
- Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen 15osp
- Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen 30osp

Nämä kaksi tutkinnon osaa antavat sinulle hyvän osaamisen kiinteistönhoitajan perustehtäviin asiakaspalvelussa sekä kiinteistön yleisimpien teknisten perustehtävien hoitamisessa. Voit tutustua tutkinnon osiin tarkemmin seuraavista linkeistä:
https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/4221361/tutkinnonosat/4222397 ja

Asiakaspalvelu on kiinteistönhoitajan ydinosaamista. Työtehtäviisi kuuluu suunnitella kiinteistöteknisten järjestelmien hoitoa asiakaskohteessa ja valvoa laitteiston toimintaa. Teet hana- ja WC-istuinten huoltoja sekä osaat paikantaa kiinteistöteknisten järjestelmien toimintahäiriöitä lämmitys-, sekä ilmanvaihtojärjestelmissä. Osaat huoltaa tavanomaiset kiinteistöteknisten järjestelmien laitteet ja varusteet sekä toimia kiinteistöteknisten järjestelmien hoitoon liittyvissä asiakaspalvelutilanteissa ja työyhteisön jäsenenä.

Mihin työllistyn?
Osatutkinnon suorittanut työllistyy pääsääntöisesti yksityisiin kiinteistönhoitoalan yrityksiin sekä kaupunkien ja kuntien kiinteistönhoidon työtehtäviin. Kahden tutkinnon osan suorittaminen antaa tarvittavan osaamisen asiakaspalveluun sekä yleisimpiin kiinteistön hoito- ja kunnostustehtäviin. Voit työskennellä kiinteistöhuolto- tai isännöintiyrityksissä, asunto- ja kiinteistöosakeyhtiöiden palveluksessa tai teollisuus- ja tuotantolaitoksissa.

Sovellunko alalle?
Tarvitset itsenäistä ja vastuullista työotetta, teknistä ajattelukykyä ja asiakaspalvelutaitoja. Sinulta edellytetään työn kuormitukseen riittävää fyysistä kuntoa sekä riittävää kielitaitoa asiakaspalvelutilanteissa selviämiseen. Ajokortti ei ole pakollinen, mutta se edesauttaa huomattavasti alalle työllistämistä. Katsomme eduksi alan kokemuksen tai muuten aiemmin hankitun teknisen osaamisen.

Koulutuksen toteutus
Oppiminen tapahtuu pääsääntöisesti työpaikalla, mahdollisuuksien mukaan myös digitaalisissa oppimisympäristöissä etäopetuksena. Orientaatio ja aloituspäivä on 4.9.2023, tutkinnon osien teoriapäiviä on syksyn 2023 aikana 7 päivää. Korttikoulutukset hätäensiapu 1pv ja työturvallisuuskortti 1pv. Lähipäiviä Joensuun Peltolassa on siis 10 koko koulutuksen aikana, olethan siis valmis matkustamaan näinä päivinä Joensuuhun.
Opiskelet yksilöllisesti oman henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmasi mukaisesti, suoritat teoriaopintoja sekä harjoittelua työpaikalla. Pääsääntöisesti opiskelija etsii itse harjoittelupaikan. Harjoittelun aikana saat tukea ja ohjausta kiinteistönhoitoalan kouluttajilta, jotka käyvät säännöllisesti työpaikoilla.

Opintojen kustannukset
Opetus on maksutonta, korttikoulutuksista maksat vain pelkän kortin hinnan, noin 10€.

Voinko jatkaa koko tutkintoon?
Osatutkinnossa suoritat kaksi pakollista tutkinnon osaa. Perustutkinnon saavuttamiseksi sinun tulee suorittaa lisäksi yksi pakollinen tutkinnon osa ja neljä valinnaista tutkinnon osaa. Sinulla on mahdollisuus suorittaa koko tutkinto oppisopimuksella tai omaehtoisena opiskeluna. Ammattinimikkeitä ovat mm. kiinteistönhoitaja, kiinteistöhuoltomies, huoltomies, laitosmies ja talonmies.

Jos en tarvitse koko tutkintoa, mutta haluan suorittaa lisää tutkinnon osia, onnistuuko se?
Voit suorittaa vaikka yhden tutkinnon osan kerrallaan, jos se sopii sinulle parhaiten. Sinulla tulee olla harjoittelupaikka missä voit harjoitella suoritettavaa tutkinnon osaa. Sinulla on mahdollisuus suorittaa opintoja omaehtoisena opiskeluna tai joustavalla oppisopimuksella.

Lisätietoja koulutuksesta
Henry Pyykönen / Riveria, puh. 050 5145870

Aikataulu
Haku päättyy 20.8.
Esivalinta 21.8.
Valintahaastattelut 28.8. Joensuussa
Koulutus alkaa 4.9.2023

Hakeminen

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, päättyvässä osa-aikatyössä tai määräaikaisessa työsuhteessa oleva.

Koulutukseen haetaan osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten perustelethan hakemuksesi huolella!

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/kulukorvaus-te-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Riveria