LOP - Lääkehoidon osaamisen perusteet

LOP - Lääkehoidon osaamisen perusteet

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhanalaisille sosiaali- ja terveysalan tutkinnon suorittaneille työnhakijoille.
Lisäksi ehtona koulutukseen osallistumiselle on sosiaali- ja terveysalan tutkinto, johon on sisältynyt lääkehoidon ja lääkelaskennan perusopinnot. Koulutus on suunnattu ensisijaisesti Pohjois-Karjalan työnhakijoille.

LOVe LOP – Lääkehoidon osaamisen perusteet on koulutuskokonaisuus, johon sisältyvät I,II ja III osat (teoria- ja lääkelaskutentit) ja PKV-lupaosio + tentti. Koulutus toteutetaan pääosin verkko-opetuksena, mutta tenttiminen on suoritettava valvottuna yllämainitussa osoitteessa. Koulutuksen kesto 8 työpäivää 10 päivän sisällä. Koulutuksen hakuaikaa jatkettu. Koulutuksen alkamisajankohta muuttunut 2.10.2023.

Tavoitteena on saada teoreettiset valmiudet lääkehoidon peruslupaan. Voit suorittaa myös Kivun lääkehoidon verkossa LOVe KIPU ja / tai ikääntyneiden lääkehoidon LOVe GER verkossa tai jos olet laillistettu terveydenhuollon henkilö neste- ja lääkehoito laskimoon LOVeIV -osion.

Koulutuksen sisältö:
LOVe LOP
· OSA I – Lääkehoidon perusteet
· OSA II – Lääkehoidon toteuttaminen
· OSA III – Lääkehoidon erityistilanteita
· lasku- ja teoriatentit
· PKV-lupa + tentti
Lisäopinnot:
· KIPU I, kivun lääkehoidon perusteet + tentti
· KIPU II, kivun lääkehoito eri tilanteissa+ tentti
· GER I, iäkkäiden lääkehoidon perusteet + tentti
· GER II, lääkkeiden käyttö iäkkäillä + tentti
· IV-neste- ja lääkehoito laskimoon
· ROK (rokotus vain sairaanhoitajille)
teoria- ja laskut tentit

Lisätietoja: Arffman Finland Oy Tiina Ritvanen, tiina.ritvanen@edu.arffman.fi
p. 050 4411686, 044 7331500

VALINTAMENETTELY:

Valinta koulutukseen tehdään hakemusten perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti ja kerro mm., miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miksi se on sinulle tarpeellinen. Paperivalinta 1.9.2023.

HAKEMINEN:

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, päättyvässä osa-aikatyössä tai määräaikaisessa työsuhteessa oleva.

Koulutukseen haetaan osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/kulukorvaus-te-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Arffman Finland Oy ⧉