Sisätilasaneeraaja

Sisätilasaneeraaja

• Koulutus alkaa: nonstop

Tuletko hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa? Kiinnostaako sinua työtehtävät rakennusten sisätilojen kunnostamisen parissa? Koulutuksessa opit huoneistojen sisätilojen remontti- ja saneeraustaitoja.

Koulutuksen toteutuksessa painottuu käytännön kädentaitojen oppiminen. Koulutus sisältää ohjattua työsaliharjoittelua ja tietopuolista opiskelua sekä työssäoppimista. Työssäoppimiseen painottuvassa opiskelussa opiskelijalla on oiva mahdollisuus näyttää motivaationsa ja taitonsa työnantajalle sekä sijoittua työelämään.

Tavoite:
Sisätilasaneeraajan koulutuksen tavoitteena on antaa monipuoliset valmiudet tehdä rakennusten sisäpintojen korjauksia ja uusimisia. Koulutuksen suorittaneet voivat työllistyä pintakäsittely- tai korjausrakentamisalan yrityksiin. Koulutuksessa mahdollisuus suorittaa 1-2 tutkinnon osaa rakennus- tai pintakäsittelyalan perus-/ammattitutkinnosta.

Kohderyhmä:
Hakijalta edellytetään aiempia rakennus- tai pintakäsittelyalan opintoja, tai kokemusta rakentamisesta tai pintakäsittelytöistä. Lisäksi hakijalta edellytetään alalla vaadittavaa terveyttä ja fyysistä kuntoa, kykyä työskennellä muuttuvissa olosuhteissa ja ympäristöissä, sekä riittävää suomen kielen taitoa.

Koulutuksen sisältö ja toteutus:
Koulutuksen sisältö ja kesto vaihtelevat opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaan. Koulutus voi sisältää esim. seuraavia osa-alueita:
- Rakennusten korjausmaalaus
- Tapetointi
- Lattianpäällysteiden uusiminen
- Märkätilan vedeneristys
- Laatoitus
- Sisäpuutyöt
- Korjausrakentaminen
- Asbestityöt

Koulutus alkaa orientaatiojaksolla, joka sisältää mm. alan työtehtäviin ja koulutukseen tutustumisen, opiskelun perusvalmiuksien kartoittamisen ja työturvallisuuteen liittyvät korttikoulutukset. Tämän jakson aikana tehdään päätös koulutuksen toteutuksesta henkilökohtaisesti. Koulutus toteutetaan lähiopetuksena sekä työssäoppimisena. Pääpaino on työpaikalla tapahtuvassa oppimisessa. Koulutuksen kesto on 1-6 kk riippuen hakijan taustasta ja osaamisesta.

Aikataulu ja valinta:
Koulutukseen on nonstop-haku ja haastattelut voidaan tehdä nopeallakin aikataululla. Haastattelun jälkeen koulutus pyritään aloittamaan pieninä ryhminä muutaman kuukauden välein tai nonstop.

Kerrothan hakemuksessa, mikäli tiedossasi jo on:
- mitä haluat opiskella / mitä töitä haluaisit koulutuksen jälkeen tehdä
- milloin voisit aloittaa koulutuksen
- mikäli sinulla on jo valmiiksi tiedossa työssäoppimispaikka tietyssä yrityksessä
- muut mahdolliset toiveesi koulutusta koskien

Lisätietoja:
Koulutuksen sisällöstä lisätietoja antaa:
opettaja Kari Lahtinen, kari.lahtinen@riveria.fi, p. 050 376 8429
opettaja Timo Martikainen, timo.martikainen@riveria.fi, p. 050 462 8596

Koulutuspaikka: Riveria, Peltolankatu 4, Taitotalo, 80220 Joensuu

HAKEMINEN:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, päättyvässä osa-aikatyössä tai määräaikaisessa työsuhteessa oleva.

Koulutukseen haetaan osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten perustelethan hakemuksesi huolella!

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/kulukorvaus-te-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Riveria