Taksinkuljettaja

Taksinkuljettaja

HUOM! Jatkohaku 28.11. klo 11.15 saakka, jonka jälkeen valinnat suoritetaan pikaisella aikataululla.

Taksiala on ollut murroksessa, ja alalla on työvoiman tarvetta – uusia yrityksiä on perustettu, ja kuljettajia eläköityy koko ajan! Tällä koulutuksella vastataan nopeasti työelämän kuljettajatarpeeseen.

Alalle aikovan kannattaa suorittaa tämä koulutus, joka antaa hyvät valmiudet ammatissa toimimiseen.

Tavoite:
Koulutuksen tavoitteena on, että kuljettaja pystyy itsenäiseen työhön taksinkuljettajan tehtävissä. Koulutuksessa opetellaan mm. toimimaan erityisryhmiin kuuluvien asiakkaiden sekä eri sidosryhmien kanssa, rahastamaan asiakasta eri maksutavoilla ja käyttämään erilaisia kyydintilausjärjestelmiä. Lisäksi tavoitteena on lisätä paikallistuntemusta, oppia työtä koskeva lainsäädäntö sekä kehittää omaa asiakaspalvelua.

Kohderyhmä:
Pääsyvaatimuksena on vähintään vuotta aikaisemmin saatu B-luokan ajo-oikeus, ryhmän 2 ajokorttilupaa koskevat terveysvaatimukset, sekä liikenne- ja viestintäviranomaisen rikosrekisteriin liittyvä vaatimus ajoluvan edellytyksistä (23.11.2018/984). Hakijoilta edellytetään B1.2.-tason suomen kielen osaamista. Eduksi katsotaan aikaisempi kokemus asiakaspalvelutyöstä.

Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Orientointi
- Asiakaspalvelu, vuorovaikutus ja yhteistyö
- Taksiliikenne- ja rahastusjärjestelmät
- Taksin kuljettaminen erilaisissa ympäristöissä ja ajo-olosuhteissa
- Koululaiskuljetukset
- Ammattipätevyyden suorittaminen ja taksinkuljettajan ajolupakoe
- Tavarankuljetus taksiliikenteessä
- Jatkokoulutusmahdollisuudet
- Taksiliikenteen yrittäjälähtöisyys
- Työnhakuvalmennus
- Työssäoppiminen

Koulutuksessa suoritetaan logistiikan tutkinnonosista Taksikuljetukset -tutkinnonosa (15 osp), jonka sisältöön voi tutustua tästä linkistä: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/esitys/3489218/reformi/tutkinnonosat/3565778

Tietopuolinen koulutusjakso toteutetaan Joensuussa lähiopetuksena, jonka kesto on noin 4 viikkoa. Kun tietopuolinen koulutus on hyväksytysti suoritettu, niin koulutus jatkuu koulutus- tai oppisopimuskoulutuksena työpaikalla.

Kustannukset:
Opiskelijalle itselleen maksettavaksi jäävät ajolupa- ja viranomaiskustannukset (n. 300 €).

Aikataulu ja valinta:
Haastatteluun valinnat tehdään hakemusten perusteella, ja haastateltavat saavat erillisen kutsun.

Koulutus on jatkohaussa 28.11. klo 10.45 – 11.15. Jatkohaun valinnat ja haastattelut suoritetaan pikaisella aikataululla, olethan siis tavoitettavissa puhelimitse!

HUOM! Ota mukaan haastatteluun ajokortti sekä ajokorttiote. Valinnan ehtona on, että nämä on esitetty haastattelussa! Vahvalla tunnistautumisella voit tulostaa ajokorttiotteen ilmaiseksi Traficomin sivuilta tai esittää sen mobiililaitteella. Varauduthan ajoissa ajokorttiotteen hankkimiseen / esittämiseen ja mahdollisten ongelmien osalta ota viipymättä yhteyttä kouluttajaan etukäteen.

Lisätiedot:
Lisätiedot koulutuksen sisällöstä: Petri T Keronen, petri.t.keronen@riveria.fi / p. 050 340 1863 tai Juha Aspelund p. 040 520 1961

HAKEMINEN:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, päättyvässä osa-aikatyössä tai määräaikaisessa työsuhteessa oleva.

Koulutukseen haetaan osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten perustelethan hakemuksesi huolella!

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/kulukorvaus-te-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Riveria