Hanki itsellesi digitaidot, peruskurssi

Hanki itsellesi digitaidot, peruskurssi

Koulutus tarjoaa monipuolisia tietoteknisiä taitoja, mikäli sinulta puuttuvat taidot kokonaan tai ne ovat vanhentuneet. Lähdemme liikkeelle perusteista, opettelemme käyttämään tavallisimpia ohjelmia, liikumme pilvessä ja otamme älypuhelimen tehokkaampaan hyötykäyttöön.

Kohderyhmänä ovat työttömät ja työttömyysuhan alaiset työnhakijat, joilta puuttuu perustietotekniset taidot tai ne ovat vanhentuneet. Henkilöllä ei tarvitse olla aikaisempaa osaamista tietokoneen tai mobiililaitteiden käytöstä.

Koulutus toteutetaan ajalla 21.8.-13.10.2023.

Miksi?
Yhteiskuntamme digitalisoituu kaiken aikaa voimakkaasti. Kehityksen mukana pysyminen vaatii kansalaisilta aina vaan enemmän digitaitoja niin arjessa kuin työelämässä selviytymiseen. Älypuhelin on osa lähes jokaisen arkea ja teemme yhä enemmän asioita sen avulla. Työelämä vaatii työntekijöiltä sekä perusohjelmien hallintaa että mobiilisovellusten osaamista.

Mitä?
Sisällössä käsitellään digiosaamisen lisäksi nykyaikaista työnhakua digitaalisia palveluita ja sovelluksia hyödyntäen.

· Laitteet, tiedonhallinta ja pilvipalvelut (internet ja tiedonhaku)
· Microsoft 365 -ympäristö (etäpalaverit/ -työskentely Teams-sovelluksessa, tiedon jakaminen)
· Yleiset työvälineohjelmat (tekstinkäsittely Word, taulukkolaskenta Excel, esitysgrafiikka PowerPoint)
· Erilaiset viestintäkanavat (mm. sähköposti, WhatsApp)
· Oma ja muiden turvallisuus – tietosuoja ja tietoturva
· Sähköiset asiointipalvelut (mm. TE-palvelut, Vero, Kanta, Suomi.fi, Kela)
· Mobiililaitteet, järjestelmät ja sovellukset (älypuhelimen monipuolinen hyödyntäminen)
· Työnhakutaidot digiajassa (mm. internetin työnhakupalvelut ja sosiaalinen media työn haussa, ammatillinen profiili sähköiseen palveluun, visuaalinen CV)
· Oman osaamisen markkinointi (itsetuntemus, oman osaamisen tunnistaminen ja itsetunto, työyhteisö- ja vuorovaikutustaidot, työelämän muutokset – jatkuva itsensä kehittäminen, työnhaun asiakirjat – osaamisen markkinointi)

Koulutus on päätoimista.

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena ja se sisältää etä- ja itsenäistä opiskelua.

Lisätietoja:
Sari Hänninen
sari.hanninen@gradia.fi

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto