Hyvinvointioikeus ja asiantuntijan vuorovaikutustaidot, verkkokoulutus

Hyvinvointioikeus ja asiantuntijan vuorovaikutustaidot, verkkokoulutus

• Koulutus alkaa: 21.9.2023

Tule osallistumaan inspiroivaan koulutukseen hyvinvointioikeudesta ja asiantuntijan vuorovaikutustaidoista! Kehitä taitojasi hyvinvointiin ja siihen liittyvien oikeudellisten kysymysten ymmärtämiseen, puheeksi ottamiseen, käsittelyyn ja perusteluihin.

Koulutuksen ensisijaisena kohderyhmänä ovat korkeakoulututkinnon suorittaneet tai työkokemuksen kautta vastaavan ammattitaidon omaavat TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaat, jotka haluavat päivittää osaamistaan. Kasvata asiantuntijuuttasi ja paranna mahdollisuuksiasi työmarkkinoilla. Voit osallistua mistä päin Suomea tahansa.

Koulutus toteutetaan ajalla 21.9. -28.12.2023.

Koulutuksen aikana perehdymme hyvinvointioikeuden keskeisiin periaatteisiin ja niiden soveltamiseen työelämässä. Hyvinvointioikeudessa paneudutaan hyvinvointiin liittyvien kysymysten ja elämäntilanteiden tarkasteluun oikeudellisesta näkökulmasta. Elämänkaaren erilaisia tilanteita lähestytään sääntelymekanismien ja niihin liittyvien oikeudellisten periaatteiden näkökulmista. Lisäksi syvennymme asiantuntijan vuorovaikutustaitoihin, jotka ovat keskeisessä roolissa tehokkaassa viestinnässä ja tuloksellisessa yhteistyössä.

Tässä koulutuksessa osa koulutuksessa on itsenäisesti verkossa tapahtuvaa oppimista. Saat ohjauksen omiin opintoihin ja verkkotyökalujen avulla olet vuorovaikutuksessa muiden opiskelukollegoiden kanssa.

Työssäoppimisjaksolla pääset syventymään ja perehtymään tarkemmin hyvinvointioikeuteen oman toimialasi, kiinnostuksesi ja urasuunnitelmasi mukaisesti. Työssäoppimisen voi suorittaa organisaatiossa, projektissa, kehittää omaan yritystäsi tai syventyä valitsemaasi teemaan. Autamme tarvittaessa työssäoppimispaikan löytymisessä.

Osaamistavoitteet
·Saat kokonaisvaltaisen käsityksen hyvinvointioikeudesta ja sen soveltamisesta työympäristössä
·Opit hyödyntämään asiantuntijan vuorovaikutustaitoja tehokkaassa viestinnässä ja yhteistyössä
·Saat käytännön työkaluja hyvinvoinnin edistämiseen työyhteisössä
·Verkostoituminen ja kokemusten jakaminen muiden osallistujien kanssa

Koulutuksen kesto on 68 päivää, josta tieto-osuus on 25 ja työssäoppimisosuus 45 päivää. Tieto- osuus toteutetaan etäyhteyden välityksellä Zoom-ympäristössä.

Koulutuksen teemat
·Orientaatio opiskeluun
·Hyvinvointioikeus
·Työhyvinvointijohtamisen perusteet
·Asiantuntijan vuorovaikutustaidot
·Vuorovaikutustaidot verkossa
·Urasuunnittelu

Kiinnostuitko? Hae koulutukseen 6.9.2023 mennessä TE-toimiston kautta.

Koulutuksesta pidetään infotilaisuus 4.9. klo 14:15 Keski-Suomen TE-toimistossa, Jyväskylän toimipisteen auditoriossa. Tervetuloa kuulolle ja kyselemään lisää!

Lisätietoja:

Vastuukouluttaja Erica Svärd, erica.svard@jamk.fi
Jamk Liiketoiminta, Jatkuva oppiminen ja palvelut www.jamk.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Verkkokoulutus
  • Paikkakunta: Jyväskylä, Keski-Suomi
  • Kesto: 68 työpäivää
  • Ensisijainen ammatti: Lainopilliset, sosiaalialan ja kulttuurialan er.