Kehittyvä taloushallinnon taitaja, verkkokoulutus

Kehittyvä taloushallinnon taitaja, verkkokoulutus

Tässä koulutuksessa kehität taloushallinon osaamistasi ja taitojasi verkko-oppimisympäristössä. Samalla suoritat kätevästi Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tutkinnon osan tai osia taloushallinnon osaamisalalta.

Koulutuksen päätavoite on, että työllistyt taloushallinnon tehtäviin.

Taloushallinnon digitaitaja -koulutus on tarkoitettu taloushallinnon tehtävistä kiinnostuneille ja alalle soveltuville työttömille tai työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille. Pääsyedellytyksenä on alan työssä tai koulutuksessa hankittu taloushallinnon perusosaaminen sekä riittävät tietotekniset taidot.

Aikaisempaa työkokemusta tulee olla ainakin yhdestä seuraavista osa-alueista:
·kirjanpito ja arvonlisäverotus
·tilinpäätös ja verotus
·kannattavuuslaskelmat ja budjetointi
·palkanlaskenta
·laskutus, myynti- ja ostoreskontran hoitaminen

Koulutuksen toteutus:

Taloushallinnon digitaitaja -koulutus kestää 100 päivää. Se sisältää 60 päivää verkko-opiskelua ja 40 päivää käytännön työssäoppimista yrityksessä taloushallinnon työtehtävissä. Koulutukseen sisältyy 5 päivän loma joulukuussa. Verkko-opiskeluun osallistuminen edellyttää toimivaa verkkoyhteyttä.

Koulutuksen toteutus ja sisältö:

Koulutuksen alussa sinulle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, joka huomioi aiemman osaamisesi. Yhdessä kouluttajan kanssa valitset koulutuksessa suoritettavan ammattitutkinnon osan tai osat ja käynnistät harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.

Verkko-opetus järjestetään Suomen Yrittäjäopiston Pinja-oppimisympäristössä ja siihen kuuluvassa virtuaaliluokassa.

Koulutuksen sisältö:
·Laskutus ja reskontrat
·Kirjanpito ja arvonlisäveron hoitaminen
·Tilinpäätöksen ja tuloverotuksen perusteet
·Palkanlaskenta
·Kannattavuuslaskenta ja budjetointi
·Netvisor taloushallinto-ohjelma

Keskitymme digitaalisen taloushallintojärjestelmän käyttöön: palkanlaskentaan,
laskutukseen, reskontriin, kirjanpitoon, arvonlisäverotukseen ja tilinpäätökseen.

Ammattitutkinnon osan suorittaminen:

Koulutuksessa suoritat soveltuvan ammattitutkinnon osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta, taloushallinnon osaamisalalta. Suoritettava tutkinnon osa tai osat määräytyvät aiemman osaamisesi ja työssäoppimispaikan tehtävien mukaan.

Koulutuksen sivusto: Kehittyvä taloushallinnon taitaja verkossa – Suomen Yrittäjäopisto (syo.fi): https://www.syo.fi/koulutukset/kehittyva-taloushallinnon-taitaja/
Koulutukseen liittyvä video: https://youtu.be/MZXKU5iBwGg

Hae mukaan!

Kysy lisää sisällöstä:
Sinikka Jokela
Vastuukouluttaja
sinikka.jokela@syo.fi

Asta Salminen
Koulutusasiantuntija
asta.salminen@syo.fi

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Suomen yrittäjäopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: verkossa
  • Paikkakunta: Jyväskylä, Keski-Suomi
  • Kesto: 100 pv
  • Ensisijainen ammatti: Palkanlaskijat, vakuutuskäsittelijät ym.