Kiertotalous ja digitaaliset ratkaisut liiketoiminnassa, verkkokoulutus

Kiertotalous ja digitaaliset ratkaisut liiketoiminnassa, verkkokoulutus

Koulutuksen ensisijaisena kohderyhmänä ovat korkeakoulututkinnon suorittaneet tai työkokemuksen kautta vastaavan ammattitaidon omaavat TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaat, jotka haluavat päivittää kestävän kehityksen ja vastuullisen liiketoiminnan osaamistaan. Kasvata asiantuntijuuttasi ja paranna mahdollisuuksiasi työmarkkinoilla. Voit osallistua mistä päin Suomea tahansa.

Mitä ovat kiertotalous, kestävä kehitys ja vihreä siirtymä? Mitä tarkoitetaan käsitteillä digitaalinen transformaatio, alusta- ja jakamistalous ja API? Miten digitaaliset ratkaisut liittyvät kiertotalouteen ja kestävään kehitykseen? Näitä kysymyksiä käsittelemme tässä koulutuksessa

Työssäoppimisjaksolla pääset syventymään koulutuksen sisältöjen soveltamiseen kiinnostuksesi ja urasuunnitelmasi mukaisesti. Työssäoppimisen voi suorittaa organisaatiossa, projektissa, kehittää omaan yritystäsi tai syventyä valitsemaasi teemaan. Autamme tarvittaessa työssäoppimispaikan löytymisessä.

Osaamistavoitteet:
·Tiedät, mitä on kiertotalous ja kestävä kehitys
·Tunnistat kiertotalouden ja kestävän kehityksen osa-alueet ja keskeiset käsitteet
·Tunnistat kiertotalouden liiketoimintamahdollisuuksia
·Ymmärrät, miten digitaaliset ratkaisut tukevat ja mahdollistavat kiertotaloutta ja kestävää kehitystä

Koulutus toteutetaan ajalla 21.9.- 30.11.2023.

Koulutuksen kesto on 50 päivää, josta tieto-osuus on 20 ja työssäoppimisosuus 30 päivää. Tieto-osuus toteutetaan etäyhteyden välityksellä Zoom-ympäristössä.

Koulutuksen teemat:
·Orientaatio opiskeluun
·Kestävä kehitys ja vihreä siirtymä
·Kiertotalouden osa-alueet
·Tekoälysovellukset käytännössä
·Kiertotalous eri toimialoilla
·Hiilijalanjälki ja digitaaliset ratkaisut
·Digitaalinen transformaatio
·Alusta- ja jakamistalous
·API talous
·Urasuunnittelu

Koulutuksesta pidetään infotilaisuus 4.9. klo 14:00 Keski-Suomen TE-toimistossa, Jyväskylän toimipisteen auditoriossa. Tervetuloa kuulolle ja kyselemään lisää!

Lisätietoja:

Vastuukouluttaja Minna Koivunen, minna.koivunen@jamk.fi , puh. +358 40 482 4116
Jamk Liiketoiminta, Jatkuva oppiminen ja palvelut, www.jamk.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto