Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto: Baarityössä toimiminen osatutkinto

Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto: Baarityössä toimiminen osatutkinto

PERUTTU/ Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille, jotka ovat suorittaneet ravintola-alan perustutkinnon ja/tai hänellä on riittävän vahva työkokemus ravintola-alan anniskelutyötehtävistä ja hän haluaa syventää osaamistaan ravintolan baarityötehtävissä.

Ammattitutkinnon opiskelu on itsenäistä työelämän tarpeiden mukaisesti kohdennettua ammatin opiskelua, joka on perustutkintoa syvällisempää tai kohdistuu rajatumpiin työtehtäviin. Koulutus antaa hyvän pohjan työllistyä eriaisilla liikeideoilla toimivien anniskeluravintoloiden baarityötehtäväviin. Koulutuksessa pääset hyvin syventämään osaamistasi erilaisista alkoholijuomista ja juomasekoituksista.

Koulutuksen sisältö:
Baarityössä toimiminen 45 osp:
palvelu ja myyntiosaaminen baarissa
-baarin juomatuotevalikoima
-juomasekoitusten valmistustekniikoiden osaaminen

Toteutus:
Baarityössä toimiminen osatutkinnon koulutus on käytännön läheistä. Opit näin hallitsemaan työpaikan tehtävät laajemmin ja sekä kehittämään niitä itsenäisesti. Oppiminen tapahtuu pääsääntöisesti työpaikalla ja sen lisäksi vahvistat ammattitaitoasi koulujaksojen avulla lähi- ja etäopiskeluna, jossa hyödynnetään verkko-oppimisympäristöä.
Ammatillinen osaaminen osoitetaan tekemällä laaja-alaisesti ja monipuolisesti anniskeluravintolan/baarin juomatarjoilun työtehtäviä itsenäisesti.

Lisätietoja: Gradia Jyväskylä, Aino Kiljander, opettaja – ravintolapalvelut, ryhmänohjaaja, p. 040 341 5902

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Jyväskylän koulutuskuntayhtymä/Gradia Jyväskylä ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto