Sesonkitarjoilija - Kahvila- ja ravintolapalvelutyön osaaja

Sesonkitarjoilija - Kahvila- ja ravintolapalvelutyön osaaja

Koulutus on tarkoitettu vähintään 18 vuotiaille ravintola-alan työtehtävistä kiinnostuneille tai alan vaihtajille, jotka haluavat tehdä työtä erilaisissa kahvila-ravintola-alan yrityksissä.

Koulutuksessa tavoitteena on oppia työskentelemään erilaisissa kahvila- ja ravintola-alan asiakaspalvelu- ja tarjoilutyötehtävissä. Saat tietoa erilaisista kahvila-ravintoloiden liikeideoista, menekkituotteista ja erityisruokavalioista. Koulutuksessa opit perustaitoja asiakaspalvelu-, myynti- ja tarjoilutyötehtävistä. Hygienia- ja anniskeluosaamisen opiskelun lisäksi koulutuksen aikana on mahdollisuus suorittaa hygieniapassi ja anniskelupassi.

Koulutus soveltuu maahanmuuttajille, joilla on riittävä suomen kielen taito, jotta he selviytyvät suomen kielellä tapahtuvasta opiskelusta (A2.2).

Koulutuksen sisältö:

- ravintoloiden liikeideat
- asiakaspalvelu- ja myyntityö
- ammatillinen asiakaspalvelukieli: englanti ja ruotsi
- espressopohjaiset kahvijuomat
- alkoholittomat juomasekoitukset ja menekkijuomasekoitukset
- oluet ja viinit
- tarjoilutyö
- erityisruokavaliot
- kahviloissa tarjottavien tuotteiden valmistus
- hygieniapassi
- anniskelupassi

Toteutus:

Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, koostuen lähi- ja etäopiskelusta (myös verkko-opiskeluna) sekä työelämässä tapahtuvana oppimisena. Koulutus antaa hyvän pohjan työllistyä asiakaspalvelu- ja tarjoilutyötehtäviin kahvila- ja ravintola-alan yrityksiin sekä jatko-opintoihin, osatutkinnon tai tutkinnon suorittamiseen.

Lisätietoja koulutuksesta:

Aino Kiljander, opettaja – ravintolapalvelut, ryhmänohjaaja
aino.kiljander@gradia.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Taulumäentie 45 (Priimus)
  • Paikkakunta: Jyväskylä, Keski-Suomi