Sosiaali- ja terveysalan täydennyskoulutus ja lääkehoidon osaamisen perusteet

Sosiaali- ja terveysalan täydennyskoulutus ja lääkehoidon osaamisen perusteet

Koulutuksen kohderyhmänä ovat työttömät, työttömyysuhan alaiset ja pitkään työelämästä poissaolleet sosiaali- ja terveysalan työntekijät (lähi- ja perushoitajat sekä sairaanhoitajat).

Koulutuksen tavoitteena on ajantasaistaa ammatilliset tiedot ja erityisesti lääkehoidon osaaminen sekä työllistyä oman osaamisen ja mielenkiinnon mukaan alan töihin.

Koulutus toteutetaan ajalla 8.8.-30.10.2023

SISÄLTÖ:

- henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman laatiminen (osaamiskartoitus)
- lääkehoidon osaamisen perusteet LOVe LOP, lisäopintoina kivun lääkehoito KIPU, iäkkäiden lääkehoito GER ja
lääke- ja nestehoito laskimoon IV
- ensiapu EA1- ja EA2- korttien päivitys
- sosiaali- ja terveysalan palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö
- digiosaaminen ja tietoturva
- osaamisalaopintojen päivittäminen henkilökohtaisen tilanteen mukaan räätälöitynä kokonaisuutena
- työhyvinvointi
- työnhaun asiakirjojen laadinta

Koulutuksen pituus on 60 pv, sisältäen 30 pv työssäoppimista ja 30 pv teoriaopetusta, josta osa toteutetaan verkkoympäristössä. Koulutus sisältää myös opintokäyntejä alan yrityksiin. Työssäoppiminen järjestetään alan yrityksissä henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti + lääkehoidon osaamisen näytöt.

Lisätiedot koulutuksen sisällöstä: Arffman Consulting Oy/Tiina Ritvanen, tiina.ritvanen@arffman.fi, 050 4411686 tai toimisto@arffman.fi, 044 7331500

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Arffman Finland Oy ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto