Taloushallinnon perusteet

Taloushallinnon perusteet

Oletko työtön tai työttömyysuhan alainen? Kiinnostaako taloushallinnon tehtävissä työskentely? Haluatko tutustua taloushallinnon eri osa-alueisiin?

Koulutus on tarkoitettu juuri sinulle – hae mukaan!

Osallistujalta edellytetään työvälineohjelmien (Word ja Excel) perusosaamista.

Koulutuksen käytyäsi voit hakeutua suorittamaan Liiketoiminnan perustutkintoa, merkonomi tai Liiketoiminnan ammattitutkintoa.

Koulutus toteutetaan ajalla 20.9-13.12.2023.

Koulutus antaa perustiedot taloushallinnon eri osa-alueista:

·Kirjanpidon perusteet
·Palkanlaskennan perusteet
·Laskutus ja reskontrat -perusteet
·Kannattavuuslaskennan perusteet
·Taloushallintoalan yrittäjyys
·Oman osaamisen markkinointi
·Työvälineohjelmia (Word, Excel)

Koulutus on päätoimista. Koulutukseen ei sisälly lomia.

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena ja se sisältää myös itsenäistä opiskelua.

Koulutuksen aikana tehdään mahdollisuuksien mukaan yritysvierailuja sekä osallistutaan asiantuntijaluennoille.

Lisätietoja:

Pia Manninen
pia.manninen@gradia.fi

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto