Tutustu palvelualoihin ja opi suomea - koulutus maahanmuuttaneille, Jyväskylä

Tutustu palvelualoihin ja opi suomea - koulutus maahanmuuttaneille, Jyväskylä

HUOM! Koulutuksen hakuaikaa on jatkettu.

Koulutuksessa tutustutaan puhtauspalvelualaan, ravitsemisalaan sekä myynti- ja asiakaspalvelualaan. Koulutuksen tavoitteena on parantaa opiskelijoiden kielellisiä ja ammatillisia valmiuksia aloittaa tutkintotavoitteinen koulutus. Koulutuksessa tutustutaan alojen perustaitoihin ja perusteisiin sekä alojen työskentely-ympäristöihin. Opiskelijat tutustuvat alojen ammatteihin sekä ammatilliseen sanastoon, ja kasvattavat suomen kielen valmiuksiaan jatko-opiskelua ja/tai alan työtehtävissä työskentelyä varten.

Lähiopetuksen lisäksi koulutukseen sisältyy työelämään tutustumisjakso. Lähiopetuksen aikana mukana ovat sekä ammatillinen opettaja että suomen kielen opettaja. Suositeltava kielitaitotaso on A2.

Puhtauspalvelualan keskeisiä sisältöjä ovat mm.
- puhtauspalveluala toimintaympäristönä
- siivousaineet, siivousmenetelmät, siivousvälineet ja siivouskoneet
- pintamateriaalit
- hygieeninen työskentely siivouksessa
- siivouksen kuuluvat ympäristöasiat

Ravitsemisalan keskeisiä sisältöjä ovat mm.
- ruoanvalmistus
- erityisruokavaliot
- ravitsemuksen perusteet ja elintarviketieto
- asiakaspalvelu ja tarjoilu

Myynti- ja asiakaspalvelualan keskeisiä sisältöjä ovat mm.
- asiakaspalvelun perusteet
- myynnin perusteet
- myynti- ja asiakaspalvelutapahtumat
- asiakkaan kohtaaminen

Koulutuksessa opiskellaan lisäksi matematiikan ja tietotekniikan perusteita sekä työelämätaitoja. Opiskelijat saavat ohjausta oman uran ja opintopolun suunnittelussa.

Koulutuksen aikana on mahdollista suorittaa 1-3 alalla toimimisen kannalta tarkoituksenmukaista lupakorttia.

Koulutuspaikkana on Gradian Priimuksen toimipiste, Taulumäentie 45, Jyväskylä sekä Viitaniemen toimipiste, Viitaniementie 1, Jyväskylä. Koulutukseen sisältyy myös työssäoppimista alan työpaikoissa.
Priimuksen ja Viitaniemen alueella on maksullinen autopaikoitus. Gradian opiskelijaravintoloissa on mahdollista ruokailla opiskelijahintaan.

Koulutuksen järjestää Gradia-koulutuspalvelut Oy yhteistyössä Ammattiopisto Gradian kanssa.

Lisätietoja:

Hakupalvelut, hakupalvelut@gradia.fi, p. 040 341 6193

Opinto-ohjaaja Terhi Vesanen, terhi.vesanen@gradia.fi, p. 040 341 6405

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto