Työelämän digitaidot, jatkokurssi

Työelämän digitaidot, jatkokurssi

Koulutus sopii työttömille työnhakijoille, jotka haluavat päivittää ja hankkia lisäosaamista digitaitoihinsa parantaakseen mahdollisuuksiaan työllistyä.

Kenelle?
Osaat jo hyvin perusasiat ja haluat nostaa osaamisesi tasoa. Kaipaat lisäosaamista ja tehoa digitaaliseen työnhakuun. Tarvitset syvempää osaamista Wordin ja Excelin työkäyttöön. Tarvitset harjaantumista yhteisölliseen verkkotyöskentelyyn – pilvipalvelut ja mobiili.

Hakijalla pitää olla hyvä perusosaaminen laitteiden ja perustyövälineohjelmien käytössä sekä kokemusta pilvipalveluista. Koulutuksessa ei aloiteta työvälineohjelmien aivan perusteista, vaan koulutus on suunnattu perusteet jo hallitsevalle.

Koulutus toteutetaan ajalla 6.11.-18.12.2023.

Miksi?

Yhteiskuntamme digitalisoituu kaiken aikaa voimakkaasti. Kehityksen mukana pysyminen vaatii kansalaisilta aina vaan enemmän digitaitoja niin arjessa kuin työelämässä selviytymiseen. Älypuhelin on osa lähes jokaisen arkea ja teemme yhä enemmän asioita sen välityksellä. Työelämä vaatii työntekijöiltä sekä perusohjelmien hallintaa että mobiilisovellusten osaamista.

Koulutuksen sisältö:

Koulutus on suunniteltu vastaamaan muuttuvan yhteiskunnan ja työelämän osaamistarpeita. Sisällössä käsitellään digiosaamisen lisäksi oman osaamisen markkinointia sekä työelämävalmiuksia.

·Yhteisöllinen verkko- ja etätyöskentely (Microsoft 365 ympäristö)
·Työvälineohjelmien edistyneempi käyttö (Excel, Word)
·Digitaalinen julkaiseminen (julkaisuohjelma ja kuvankäsittely, esim. Canva ja Gimp)
·Videoiden kuvaaminen kännykällä, editointi ja julkaiseminen
·Työnhakutaidot digiajassa (mm. videohakemus, visuaalinen CV)
·Oman osaamisen markkinointi (mm. oman osaamisen tunnistaminen ja itsetunto, työnhaun asiakirjat – osaamisen markkinointi)

Toteutus: Koulutus on päätoimista. Koulutus toteutetaan lähiopetuksena ja se sisältää etä- ja itsenäistä opiskelua.

Opiskelijalla pitää olla hyvät perusdigitaidot.

Koulutuksesta pidetään infotilaisuus 4.9. klo 13:30 Keski-Suomen TE-toimistossa, Jyväskylän toimipisteen auditoriossa. Tervetuloa kuulolle ja kyselemään lisää!

Lisätietoja:

Sari Hänninen
sari.hanninen@gradia.fi

Koulutukseen hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Gradia Koulutuspalvelut Oy
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto