Visualisti, liiketoiminnan ammattitutkinto

Visualisti, liiketoiminnan ammattitutkinto

Oletko kiinnostunut asiakaslähtöisestä liiketoiminnasta, markkinointiviestinnästä ja sinulta löytyy myös visuaalista silmää? Sinulla saattaa olla aiempaa koulutusta tai työkokemusta kaupan alalta. Tämä koulutus täydentää erinomaisesti aiempaa osaamistasi ja voi parantaa työllistymismahdollisuuksiasi. Koulutuksessa voit suorittaa liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalalta. Koulutuksen suoritettuasi voit toimia visuaalisen myynnin ja visualistin/myyjä-somistajan tehtävissä, tai suuntautua vaikkapa alan yrittäjäksi.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaat, joilla on aikaisempaa alan koulutusta tai työkokemusta. Jos olet opiskellut aiemmin esimerkiksi sisustussuunnittelun, käsi- ja taideteollisuuden-, graafisen- tai valokuvauksen aloja, tämä koulutus täydentää mainiosti aiempia koulutuksiasi. Sinulla voi olla suoritettuna kaupallisen alan perus- tai ammattitutkinto, jolloin liiketoiminnan ammattitutkinto soveltuu myös liiketoiminnan perus- ja ammattikorkeakoulututkinnon jatkokoulutukseksi.

Koulutuksessa hankit osaamista liiketoiminnasta, asiakaspalvelusta, visuaalisesta myynnistä, kaupallisten esillepanojen ja tilojen visuaalisesta suunnittelusta ja toteuttamisesta, messu- ja tapahtumasuunnittelusta, markkinoinnin perusperiaatteista, markkinointimateriaalin, sisällön tuottamisesta erilaisia ohjelmia ja digitaalisia välineitä hyödyntäen.

Koulutus toteutetaan päiväopintoina Jyväskylässä. Koulutus sisältää lähi- ja etäopiskelua. Koulutuksen aikana on kaksi työpaikalla tapahtuvaa koulutusjaksoa. Opiskelija voi hankkia itselleen sopivan työssäoppimispaikan itsenäisesti, mutta sopivan paikan löytymiseen saa tarvittaessa apua myös kouluttajilta. Työpaikalla tapahtuvan oppimisen jaksot ovat tärkeä osa koulutusta, sillä ne voivat avata jatkopolkuja opiskelijalle.

Koulutuksessa suoritat liiketoiminnan ammattitutkinnon (150 osp). Opiskelijalle tehdään henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan liiketoiminnan ammattitutkinnon suorittamiseen liittyvät yksityiskohdat ja suoritustavat. Koulutus sisältää seuraavat tutkinnon osat:
- Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp)
- Tilan ja esillepanon visuaalinen suunnittelu ja toteutus (60 osp)
- Markkinointiviestinnän toimeksianto (60 osp)

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa myös yksittäisiä tutkinnon osia.

Koulutuksen aikana tehdään opiskelijayhteistyötä eri yritysten ja organisaatioiden kanssa. Esimerkiksi myymälä- ja näyteikkunasomistuksia, messu- ja näyttelytilojen suunnittelua ja toteutusta.

Koulutuksesta pidetään infotilaisuus 4.9. klo 13:15 Keski-Suomen TE-toimistossa, Jyväskylän toimipisteen auditoriossa. Tervetuloa kuulolle ja kyselemään lisää!

Lisätietoja:
Anniina Walamies
anniina.walamies@poke.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto