Minustako yrittäjä? -yrittäjäkoulutus, 15 pv

Minustako yrittäjä? -yrittäjäkoulutus, 15 pv

Hakuaikaa jatkettu 16.10.23 saakka.
Koulutus soveltuu yrittäjyydestä kiinnostuneelle ja omaa yritystoimintaa suunnittelevalle henkilölle. Koulutus on ensisijaisesti tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhan alaisille. Nyt on mahdollisuus ottaa askelia kohti itsesi työllistämistä ilman isoa riskiä. Tavoitteena on rohkaista sinua tunnustelemaan, löytyykö sinusta kipinää yrittäjyyteen. Koulutuksessa saat valmiuksia sen pohtimiseen, miten omasta osaamisesta ja mahdollisesta liikeideastasi voi muovata aitoa liiketoimintaa. Saat koulutuksessa selvyyttä siihen, millaiset valmiudet sinulla on ryhtyä yrittäjäksi. Koulutuksessa teet liiketoimintasuunnitelmaa ja valmentajan ohjauksessa alustavat yritystoiminnan laskelmat.

3 lähiopiskelupäivää + 12 opiskelupäivää verkossa

Koulutus toteutetaan osin lähipäivinä kontaktiopetuksessa sekä osittain itsenäisesti YrittäjäRedi-oppimisympäristössä, jossa on runsaasti videoluentoja yrittäjyyden aihepiireistä sekä verkkoyhteisössä työskentelyä. Aiempaa kokemusta verkko-opinnoista ei tarvita. Koulutuksessa saat henkilökohtaista ohjausta ja konsultointia yrittäjävalmentajilta. Tärkeää: kuvaa hakulomakkeessasi, mikä on yritysideasi tai millä toimialalla aiot toimia yrittäjänä.

Koulutuksen rakenne

Koulutuksessa on kontaktipäiviä, videoluentoja sekä itsenäistä ja verkkoyhteisötyöskentelyä YrittäjäRedissä. Koulutuksessa kartoitetaan kunkin omaa osaamista, kiinnostuksenkohteita, motivaatiotekijöitä sekä käsitellään omasta osaamisesta käsin ja innovaatio edellä asiakkaiden tarpeita, tuotteistusta sekä markkinointia. Sinulla joko jo on koulutuksen alussa, tai koulutuksessa luot alustavan liikeidean, jota pääset työstämään liiketoimintasuunnitelmaksi koulutuksen edetessä. Liiketoimintasuunnitelman laadintaan saat YrittäjäRedi-oppimisympäristössä ja lähipäivissä vahvaa tietotaitoa.

Lähiopiskelupäiviä on yhteensä kolmen (á 7 × 45 min) koulutuspäivän verran. Koulutuksen kokonaispituus on 7 tuntia x 15 = 105 tuntia, joista lähipäiviä 21 tuntia ja verkko-oppimista 84 tuntia. Kontaktipäiviä on yksi jokaisella koulutusviikolla.

YrittäjäRedin sisältöinä on mm: millainen on hyvä liiketoimintasuunnitelma, tuotteistaminen ja palvelumuotoilu, budjetointi ja kustannuslaskenta, kirjanpito ja verotus, markkinointisuunnitelma, verkkokaupan perustaminen, yritysmuodot ja yrityksen perustaminen ja paljon muuta. Liiketoimintasuunnitelma tehdään YrittäjäRedin liiketoimintasuunnitelmapohjaa käyttäen ja saat liiketoimintasuunnitelman laadintaan henkilökohtaista ohjausta.

Yhteystiedot:

Cimson Koulutuspalvelut Oy
Mervi Turunen
mervi.turunen@cimson.fi

Hakeminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Cimson Koulutuspalvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto