CNC-koneistuskoulutus, täydennyskoulutus

CNC-koneistuskoulutus, täydennyskoulutus

Metallialalla on kysyntää osaajista!
Kone- ja tuotantotekniikan osaajille on kysyntää koneita ja laitteita valmistavilla teollisuuden aloilla; täydennä siis metallialan osaamistasi!

Koneistaja työskentelee osana tuotantoa, jossa valmistetaan lastuamalla työpiirustusten mukaisia erilaisia kappaleita ohjelmoimalla ja käyttämällä automaattisia CNC- koneita. Valmistus voi olla yksittäiskappaleiden tekemistä tai sarjavalmistusta. Koneistaja toimii koneenosien koneistustehtävissä sekä valmistettujen tuotteiden mittaus- ja laadunvarmistustehtävissä. Erikokoisia ja eritarkkuusvaatimuksilla koneistettuja osia käytetään kaikkialla kone- ja laiterakennuksessa.

Koulutukseen valittavalta edellytetään teknisen alan koulutus ja/tai työkokemusta sekä työpiirustusten lukutaitoa.

Koneistaja osaa työstämällä valmistaa koneiden osia ja muita työpiirustuksien mukaisia kappaleita hyödyntäen automaattisia työstökoneita. Hän osaa suunnitella valmistuksen eri työvaiheiden keskinäisen järjestyksen sekä käyttää alan materiaaleja, koneita- ja laitteita sekä menetelmiä työn kannalta tarkoituksenmukaisesti ja turvallisesti. Koneistaja vastaa myös valmistamansa tuotteen laadusta, käyttämiensä koneiden oikeista säädöistä ja toiminnasta. Hän osaa ohjelmoida CNC- työstökonetta ja käyttää sitä valmistukseen.

* 3D valmistus, 20 osp
  • CAD-CAM ohjelmointi 20 osp
  • CNC-jyrsintä, 20 osp
  • CNC-sorvaus, 20 osp
  • Robotin käyttö, 20 osp

Koulutuksen kesto ja toteutus

Koulutuksen kesto on osaamisesta/tavoitteistasi riippuen 2-6 kuukautta, mutta kesto tarkentuu jokaiselle opiskelijalle tehtävässä henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelmassa (HOKS).

Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, koostuen lähi- ja etäopiskelusta (myös verkko-opiskeluna) sekä työelämässä tapahtuvana oppimisena.

Lähiopetuspäivinä opetusta järjestetään klo 08.00 – 16.00 välisenä aikana.

Koulutuksen toteuttamisesta ja opintojen sisällöstä antaa lisätietoja Keudassa Mikko Suokas puh. 050 4150879, mikko.suokas@keuda.fi.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saa lisätietoja työ- ja elinkeinotoimistosta, kuntakokeilusta tai valtakunnallisesta puhelinpalvelustamme Koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-17.00) tai tai www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Koulutukseen hakeminen

Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> haussa oleva työvoimakoulutus (hakusanana toimii koulutuksen numero 713771) tai jättämällä paperihakemus TE-toimistoon tai kuntakokeiluun.
Paperihakemuslomakkeen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata myös Internetissä: www.tyomarkkinatori.fi > Asioi verkossa > koulutushakemusteni tilanne. Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Koulutukseen valinta tapahtuu hakemuksen ja mahdollisen haastatteluun perusteella. Perustele siis hakemuksesi huolellisesti. Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

www.keuda.fi

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉