Korjausrakentamisen koulutus (713423)

Korjausrakentamisen koulutus (713423)

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa riittävät ammatilliset valmiudet, joiden avulla työllistytään uudis- tai korjausrakentamisen työtehtäviin.

Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa koulutuksen aikana rakennusalan perustutkinnon ja talonrakennusalan ammattitutkinnon osia.

Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa valmistava koulutus märkätilojen vedeneristyksestä jos opiskelijalla on työkokemusta rakennusalalta yli 18kk. (Valmistavankoulutuksen, hyväksytyn teoriakokeen ja näytön jälkeen voit hakea Eurofinssin myöntämää Rakentamisen sertifikaattia)

KOHDERYHMÄ:
Koulutus on tarkoitettu rakennusalasta kiinnostuneille ja alalla joitakin vuosia olleille täydennys- ja lisäkoulutuksena työllistymisen tueksi.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

·työselitys ja suunnitelmat, piirustusmerkinnät
·pölynhallinta, alipaineistus, pölytön työmaa
·suojaus
·märkätilat, laatoitus
·muuraus ja rappaus
·sisävalmistusvaiheentyöt, kalusteasennukset

Muut opinnot/suoritukset:

·Märkätila-asentajan sertifikaattikoulutus (näyttö työmaalla)
·Tulityökortti
·Työturvallisuuskortti

KOULUTUKSEN TOTEUTUS JA KESTO:
Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena: lähiopetus (alustukset, luennot, harjoitukset, oppimistehtävät), itseopiskelu, verkko-opiskelu ja työssäoppimisjakso.

Opintojen alussa laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan suoritettavista opintokokonaisuuksista sekä kartoitetaan osaaminen ja mahdollinen tuen tarve. Koulutuksen kesto on yksilöllinen ja pohjautuu HOKSiin. Osaaminen osoitetaan näytöillä ja aiemmin hankittu osaaminen tunnustetaan.

Koulutuksen kesto HOKSin mukaisesti (noin 6 kk).

Koulutus järjestetään ajalla 2.10.2023-29.3.2024
Koulutukseen kuuluu loma: 18-31.12.2023

LISÄTIETOJA KOULUTUKSEN TOTEUTTAMISESTA JA OPINTOJEN SISÄLLÖSTÄ:
Opinto-ohjaaja Tiina Huuhtanen p. 050-4344 121, tiina.huuhtanen@keuda.fi
Opettaja Juha Alaraatikka p. 050-3458 198, juha.alaraatikka@keuda.fi

TYÖVOIMAKOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Työvoimakoulutukseen haetaan täyttämällä koulutushakemus työhallinnon sivulla: www.tyomarkkinatori.fi > Henkiköasiakas > Haussa oleva työvoimakoulutus (sanahakuun koulutuksen nimi tai numero: 713423).
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimiston tai Kuntakokeilun toimipisteessä ennen hakuajan päättymistä 1.9.2023 mennessä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimiston tai Kuntakokeilun toimipisteeseen koulutuksen hakuaikana.

Perustele hakemukseesi huolella (miksi juuri sinut pitäisi valita koulutukseen). Hakemusten perusteella valitaan osa hakijoista valintahaastatteluun (13.9.2023), osoitteessa: Keuda, Wärtsilänkatu 7, Järvenpää. Valintatilaisuuteen tulee kouluttajalta erillinen kutsu puhelimitse, tekstiviestillä tai/ja sähköpostilla. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

TYÖVOIMAKOULUTUS JA KOULUTUKSEN AIKAISET ETUUDET:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja Kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
TE-palvelun Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 (ma-pe klo 9-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai Chat-palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto