KoulutusRakentamiset tietomallit, Teknisen suunnittelun pt, tutkintojen osia

KoulutusRakentamiset tietomallit, Teknisen suunnittelun pt, tutkintojen osia

Työllisty rakennussuunnittelun pariin! Kouluttaudu rakennus-, talotekniikan- ja korjausrakentamisen tietomallihankkeisiin.
Koulutuksen aikana suoritetaan Teknisen suunnittelun perustutkinnon 4 ammatillista osaa. Koulutuksen tavoitteena on tarjota opiskelijalle sellaiset perusvalmiudet ja osaaminen, jolla työskennellessä rakentamisen suunnittelun, rakennuttamisen tai rakentamisen dokumenttien tuotannon ja käsittelyn parissa tarjoaa aitoa lisäarvoa työnantajayritykselle.

Painopisteet koulutuksessa ovat rakennustietomallintamisen osaaminen, talotekninen tietomalliosaaminen, sekä korjausrakentamisen tietomalliosaaminen. Koulutuksessa opetetaan työskentely rakentamisen projektitoiminnan osana, rakentamisen piirustusten luku- ja laatimisosaaminen, sekä tietomallintaminen alan standardien mukaisesti.

Koulutus on tarkoitettu täydennys- ja lisäkoulutukseksi alalla joitakin vuosia olleille. Koulutuksen tavoitteena on, että saat riittävät ammatilliset valmiudet, joiden avulla työllistyt uudis- tai korjausrakentamisen työtehtäviin.

SISÄLTÖ:

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa alla olevat Teknisen suunnittelun perustutkinnon ammatilliset osat. Osatutkintosuoritus edellyttää hyväksytysti suoritetun tutkinto-osakohtaisen näyttötyön.

·Rakennusteknisessä suunnittelussa toimiminen (45 osp)
·3D-skannaaminen ja pistepilvien hyödyntäminen (15 osp)
·Korjausrakentamisen suunnittelussa toimiminen (15 osp)
·Taloteknisessä suunnittelussa toimiminen (15 osp)

Koulutus sisältää kaksi työssäoppimisjaksoa yhteensä 4 kk.

Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma tutkinnon osien suorittamiseksi (HOKS). Siinä määritellään koulutuksen kesto ja toteuttamistavat, joten koulutuksen kesto voi olla henkilökohtainen (max. 15 kk).

Koulutus toteutetaan joustavana lähi- ja verkko-opiskeluna sekä työpaikalla järjestettävänä työssäoppimisena. Koulutuspaikka on Järvenpää.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä ja toteutuksesta antaa Teknisen suunnittelun vastuuopettaja Jarkko Räsänen
Puh. 0403519472, jarkko.rasanen@keuda.fi

VALINTAEDELLYTYKSET

Vaatimuksena koulutukseen on

1) hyvä suomen kielen taito

2) riittävä englannin kielen lukutaito

3) perustason osaaminen tietokoneen käsittelystä

4) riittävä ongelmanratkaisukyky

Kokemus rakentamisen parista katsotaan eduksi.

Työllistyminen tavoitteena arkkitehti-, rakenne-, talotekniikan suunnitteluyritykseen, rakennuttajatoimistoon, rakennusliikkeeseen, tai kunnan tekniseen yksikköön. Työtehtävinä voi olla rakennusten inventoiminen, projektien lähtötietojen kerääminen ja suunnittelun projektin valmistelu, sekä suunnittelijan ohjauksessa tehtävät tietomallinnustehtävät.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus (tunnistenumero 713770)-> näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa-> hae tähän koulutukseen tai jättämällä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.

Mikäli sähköinen hakemus täytetään ilman pankkitunnuksia, sinun on vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemuksen käsittelyä voit seurata https://asiointi.mol.fi/omaasiointi/.

KOULUTUSVALINNAT.

Koulutuksen esivalinnat tehdään 23.8.2023.

Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun, joka pidetään 31.8.2023 osoitteessa Keuda, Wärtsilänkatu 7, 04410 Järvenpää. Kutsu valintahaastatteluun lähetetään postitse, tekstiviestinä ja sähköpostissa.

Koulutukseen valinta tapahtuu hakemuksen ja valintahaastattelun perusteella. Perustele siis hakemuksesi huolellisesti.

Opiskelijavalinnasta vastaa Uudenmaan TE-toimisto.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista opintososiaalisista etuisuuksista saat lisätietoja TE-toimistostasi tai valtakunnallisesta puhelinpalvelustamme Koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 (ma-pe klo 9-16.15.) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

VALINTAPÄÄTÖKSESTÄ ILMOITETAAN HAKIJALLE AINA KIRJALLISESTI!

Lomat ja jaksotuksetLoma 1.7.-27.7.2024

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉