Maahanmuuttaja työllisty rakennusalalle (713424)

Maahanmuuttaja työllisty rakennusalalle (713424)

Haaveiletko työstä rakennusalalla? Työstä, jossa pääset vaikkapa tekemään talonrunkoja, muuraamaan tai vaikka laatoittamaan?

Oletko hakenut rakennusalan koulutukseen, mutta suomen kielen taitosi ei vielä riitä koko tutkinnon suorittamiseen?

Koulutuksen aikana vahvistetaan opiskeluvalmiuksia ja oppimistaitoja muun muassa opiskelemalla tehostetusti suomen kieltä työelämälähtöisesti.

Rakennusalan koulutuksessa sinulla on mahdollisuus suorittaa rakennusalan perustutkinnon ammatilliset tutkinnon osat tai osia toiminnallisesti.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
·Ammatilliseen koulutukseen orientoituminen ja työelämän perusvalmiudet
·Oppimisen taitojen vahvistaminen (suomen kieli, ammattisanasto, yhteiskunnassa tarvittava osaaminen)
·Opiskellaan suomen kieltä ja parannetaan kielitaitoa
·Työssäoppimiseen valmentautuminen (työmaakäynnit)
·Osallistutaan kahteen työelämäjaksoon (koulutussopimus)
·Suoritetaan rakennusalan perustutkinnon ammatilliset tutkinnonosat tai osia
·Arjen taitojen ja hyvinvoinnin vahvistaminen
·Päivitetään sähköisen työnhaun taidot ja tiedot työmarkkinatilanteesta
·Työturvallisuuskortti
·Tulityökortti

TYÖLLISTYMINEN:
Rakennusalan ammattilaisena voit työskennellä monenlaisissa kohteissa, esimerkiksi asuin-, työpaikka- ja vapaa-ajan tilojen saneerauksessa tai rakennustyömailla. Työ voi olla myös ympäristörakenteiden uudisrakentamista tai kunnossapitoa. Nykypäivän rakentajilla täytyy olla valmiudet työskennellä korjausrakennustyömaalla.

OPISKELU:
Päiväkoulutus: Keuda, Wärtsilänkatu 7, Järvenpää.

Opiskelu koostuu lähiopetuksesta työsalissa ja luokassa, ohjatusta etäopiskelusta sekä työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta.

Opintojen alussa kanssasi laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan suoritettavista opintokokonaisuuksista sekä kartoitetaan osaamisesi ja mahdollinen tuen tarpeesi. Koulutuksen kesto on yksilöllinen ja pohjautuu HOKSiin. Osaaminen osoitetaan näytöillä ja aiemmin hankittu osaaminen tunnustetaan.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston tai kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus: www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakas > Haussa oleva työvoimakoulutus (hakusana koulutuksen nimi tai numero: 713424). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimiston tai Kuntakokeilun toimipisteessä ennen hakuajan päättymistä 1.9.2023. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperisen hakemuksen Työ- ja elinkeinotoimiston tai Kuntakokeilun toimipisteeseen hakuaikana.

Koulutukseen valinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Osa hakijoista etenee hakemuksen perusteella haastatteluun, jotka järjestetään viikoilla 37-38, osoitteessa Keuda, Wärtsilänkatu 7, Järvenpää. Kouluttaja kutsuu haastateltavat puhelimitse, tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä.
Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

LISÄTIETOJA työvoimakoulutuksista ja työvoimakoulutusten aikaisista etuuksista saa TE-palvelun koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai Chat-palvelusta: https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Keudan Opetus- ja koulutuspalvelut ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto