Perinne- ja korjausrakentamisen koulutus (713292)

Perinne- ja korjausrakentamisen koulutus (713292)

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija saa riittävät ammatilliset valmiudet,
joiden avulla työllistytään perinne- ja korjausrakentamisen työtehtäviin.
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa koulutuksen aikana Rakennusalan
perustutkinnon tai Talonrakennusalan ammattitutkinnon osia.
Opiskelijalla on lisäksi mahdollisuus suorittaa asbestipurkutyöt tutkinnon osa ammattitutkinnosta.

PaikkakuntaJärvenpää
KouluttajaKeuda

Tavoitteet ja hyödyt

joiden avulla työllistytään perinne- ja korjausrakentamisen työtehtäviin.
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa koulutuksen aikana Rakennusalan
perustutkinnon tai Talonrakennusalan ammattitutkinnon osia.

Kohderyhmä

·Koulutus on tarkoitettu perinne- ja korjausrakennusalasta kiinnostuneille
·Rakennusalalla joitakin vuosia työtä tehneille täydennys- ja lisäkoulutuksena työllistymisen tueksi.

Toteutus

Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena: koulun omat työmaat jotka ovat museoviraston valvomia kohteita, lähiopetus (alustukset, luennot, harjoitukset, oppimistehtävät), itseopiskelu, verkko-opiskelu ja työssäoppimisjakso.

Koulutuksen kesto HOKSin mukaisesti, noin 6 kk.

Koulutuksen sisältö:

·Työselitys ja -suunnitelmat, piirustusmerkinnät
·Pölynhallinta, alipaineistus, pölytön työmaa
·Suojaus
·Purkutyöt vanhat rakenteet huomioiden
·Sisävalmistusvaiheen työt

Muut opinnot/suoritukset:

·Tulityökortti
·Työturvallisuuskortti

Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma
Opintojen alussa laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan suoritettavista opintokokonaisuuksista sekä kartoitetaan osaaminen ja mahdollinen tuen tarve. Koulutuksen kesto on yksilöllinen ja pohjautuu HOKSiin. Osaaminen osoitetaan näytöillä ja aiemmin hankittu osaaminen tunnustetaan. Loma 18.12.2023 – 31.12.2023

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus: www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakas > Haussa oleva työvoimakoulutus (hakusana koulutuksen nimi tai numero: 713292).
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimiston tai Kuntakokeilun toimipisteessä ennen hakuajan päättymistä 29.8.2023. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperisen hakemuksen Työ- ja elinkeinotoimiston tai Kuntakokeilun toimipisteeseen hakuaikana.

Koulutukseen valinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Osa hakijoista etenee hakemuksen perusteella haastatteluun, jotka järjestetään vko 38 osoitteessa Keuda, Wärtsilänkatu 7, Järvenpää. Kouluttaja kutsuu haastateltavat puhelimitse, tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä.
Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

LISÄTIETOJA työvoimakoulutuksista ja työvoimakoulutusten aikaisista etuuksista saa TE-palvelun koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

Koulutuksen toteuttamisesta ja opintojen sisällöstä antaa lisätietoja:
Ammattimies Voitto Savolainen, gsm 040 574 1787
Opettaja Juha Alaraatikka, gsm 050-3458 198, juha.alaraatikka@keuda.fi