Rakentamisenperusteet, Rakennusmies,osatutkinto 713169

Rakentamisenperusteet, Rakennusmies,osatutkinto 713169

Koulutus on tarkoitettu rakennusalasta kiinnostuneille henkilöille, joilla voi olla jo rakennusalan työkokemusta tai he ovat alalle tulevia nuoria / ammatinvaihtajia. Koulutus sopii erityisesti fyysiseen työhön tottuneille, hyvän motivaation ja palveluasenteen omaaville ja itsenäiseen työskentelyyn kykeneville henkilöille. Koulutus sopii myös maahanmuuttajille (S2 opetus)

PaikkakuntaJärvenpää
KouluttajaKeuda
Koulutus alkaa2.10.2023Koulutus päättyy 29.3.2024
Haku päättyy 8.9.2023 Opisk.paikkoja 10

Kenelle:

Tavoitteet ja hyödyt
Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija hankkii sellaiset ammatilliset valmiudet, joiden avulla hän pystyy suorittamaan rakennusmiehen työtehtäviä työmaalla ja työllistymään rakennusmieheksi, rakennusapumieheksi tai rakennussiivoojaksi.
Opiskelija saa koulutuksen aikana perusvalmiudet työskennellä alan töissä itsenäisesti tai työryhmän jäsenenä ja asiakaslähtöisesti, rakennusalan monipuolisissa erilaisissa asiakaskohteissa ja työtehtävissä. Lisäksi hän kykenee itsenäisesti valitsemaan oikeat materiaalit, työvälineet ja työtavat. Hän myös ymmärtää työturvallisuuden, taloudellisuuden, asiakaspalvelun, yrittäjyyden ja yrittäjämäisen ajattelutavan merkityksen.

Toteutus
Koulutus toteutetaan monimuotokoulutuksena: lähiopetus (alustukset, luennot, harjoitukset, oppimistehtävät), itseopiskelu, verkko-opiskelu ja työssäoppimisjakso.

Koulutuksen kesto HOKSin mukaisesti, noin 6 kk.

Koulutus sisältää (esimerkkejä valittavana olevista tutkinnonosista):

- Perustustyöt
- Runkovaiheen työt
- Sisävalmistusvaiheen työt
- Ulkoverhous- ja kattotyöt
- Laatoitus
- Mittaus
- Ikkunatyöt
- Korttikoulutukset (työturva, tulityö,)

Henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma
Opintojen alussa kanssasi laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan suoritettavista opintokokonaisuuksista sekä kartoitetaan osaamisesi ja mahdollinen tuen tarpeesi. Koulutuksen kesto on yksilöllinen ja pohjautuu HOKSiin. Osaaminen osoitetaan näytöillä ja aiemmin hankittu osaaminen tunnustetaan.
Loma 18.12.2023 – 31.12.2023

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Hae koulutukseen joko täyttämällä sähköinen hakemus: www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakas > Haussa oleva työvoimakoulutus (hakusana koulutuksen nimi tai numero: 713169).
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimiston tai Kuntakokeilun toimipisteessä ennen hakuajan päättymistä 8.9.2023. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperisen hakemuksen Työ- ja elinkeinotoimiston tai Kuntakokeilun toimipisteeseen hakuaikana.

Koulutukseen valinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Osa hakijoista etenee hakemuksen perusteella haastatteluun, jotka järjestetään vko 38 osoitteessa Keuda, Wärtsilänkatu 7, Järvenpää. Kouluttaja kutsuu haastateltavat puhelimitse, tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla. Varauduthan siihen, että kutsu haastatteluun voi tulla lyhyellä varoitusajalla.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä.
Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Koulutuksen toteuttamisesta ja opintojen sisällöstä antaa lisätietoja
Opinto-ohjaaja Tiina Huuhtanen p. 050-4344 121, tiina.huuhtanen@keuda.fi
Opettaja Juha Alaraatikka p. 050-3458 198, juha.alaraatikka@keuda.fi

LISÄTIETOJA työvoimakoulutuksista ja työvoimakoulutusten aikaisista etuuksista saa TE-palvelun koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 (ma-pe klo 9.00-16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta