Aloittavan yrittäjän tehopaketti - Opi kaikki yrityksen perustamisen osa-alueet

Aloittavan yrittäjän tehopaketti - Opi kaikki yrityksen perustamisen osa-alueet

Onko sinulla liikeidea? Tässä koulutuksessa teet käytännönläheisen ja konkreettisen liiketoimintasuunnitelman, joka auttaa sinua yrityksesi suunnitelmallisessa perustamisessa ja kannattavan toiminnan aloittamisessa. Suunnitelma tehdään Tulosmajakkaan. Se on helppokäyttöinen yritystoiminnan suunnitteluun ja kehittämiseen tehty verkko-oppimisympäristö. Tulosmajakka on käytössäsi maksutta myös koulutuksen jälkeen, voit jatkaa liiketoimintasuunnitelmasi kehittämistä, kun sen aika on.

Koulutus on tarkoitettu kaikille yrittäjiksi aikoville, joilla on liikeidea. Koulutus on tarkoitettu Kainuussa asuville tai Kainuuseen yritystoimintaa suunnitteleville.

Valinta tapahtuu hakemuksen ja puhelinhaastattelun perusteella. Voit seurata valinnan etenemistä Oma asiointi-palvelussa.

Koulutus toteutetaan verkkokoulutuksena, joka sisältää 10 webinaaria, jotka järjestetään klo 17.30 – 20.30, omatoimista työskentelyä ja henkilökohtaista ohjausta. Koulutuksen aikana saat syventävää tietoa ja sparrausta oman liiketoimintasuunnitelmasi tekemiseen.

Webinaarit pidetään helppokäyttöisellä GoToMeeting ohjelmalla.

Liiketoimintasuunnitelmasi koostuu seuraavista osista:

- Yrittäjyys ja yritystoiminnan suunnittelu
- Markkinaselvitys
- Yritysmuodot ja yrityksen perustaminen
- Markkinointi ja myynti, tuotteistus
- Yritystalous ja kannattavuus, hinnoittelu
- Yritysrahoitus
- Yrittäjän vero-, laki- ja työantajantietous
- Yrittäjän vakuutukset ja sosiaaliturva
- Taloussuunnitelma

Lisätietoja Ella Kärki p. 040 510 3289 tai ella.karki@valmennusmajakka.fi.

Koulutukseen hakeudutaan työvoimakoulutusilmoituksen Tiedot-välilehdellä olevan Hae tähän koulutukseen -painikkeen kautta.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä koulutus parantaa jatkossa työllistymistäsi.

Tietoa työvoimakoulutuksen aikaisista etuuksista löydät Työmarkkinatorin sivuilta. Halutessasi voit kysyä lisää valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702.

Oma-asioinnissa voit myös seurata koulutushakemuksesi käsittelyn tilannetta.

Mikäli olet työttömänä työnhakijana TE-toimistossa tai työllisyyden kuntakokeilussa ja olet hakeutumassa koulutukseen, ota yhteys TE-toimistoon tai kuntakokeiluun ja sovi koulutukseen hakeutumisesi kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

• Tarjoaja: ValmennusMajakka ⧉
  • TE-toimisto: Kainuun työ- ja elinkeinotoimisto