Ensiapu hätätilanteissa/kertauskurssi (8 h)

Ensiapu hätätilanteissa/kertauskurssi (8 h)

Koulutus on tarkoitettu Kainuun TE-toimiston ja Kainuun työllisyyden kuntakokeilun työttömille tai työttömyysuhanalaisille työnhakijoille, joiden työllistyminen edellyttää ko. koulutusta.

Ensiapu hätätilanteissa/kertauskurssi antaa valmiudet henkeä pelastavaan toimintaan hätätilanteissa. Koulutus kestää yhden päivän, 8 tuntia. Koulutuksesta saatu todistus on voimassa kolme vuotta.

Koulutuksesta on mahdollista saada Trafin ammattipätevyysmerkintä. Trafin kirjaamismaksu asiakkaalle 11€.

Ajokortti tai muu kuvallinen henkilökortti mukaan! Koulutukseen valituille tulee kutsu Edukailta tekstiviestinä.

Valinta hakemuksen perusteella.

Koulutuksen sisältö:

• Auttamistoiminta onnettomuudessa tai sairauskohtauksessa
  • Hätäensiavun perusteet
  • Tajuttomalle annettava ensiapu
  • Peruselvytys ja defibrillaattorin käyttö
  • Vierasesine hengitysteissä
  • Suuret verenvuodot ja sokki
  • Tarvittaessa ryhmäkohtaisia muita aiheita / painotuksia.

Lisätietoja Marika Möttönen p. 040 121 6898 tai edukai@edukai.fi.

Koulutukseen hakeudutaan työvoimakoulutusilmoituksen Tiedot-välilehdellä olevan Hae tähän koulutukseen -painikkeen kautta.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä koulutus parantaa jatkossa työllistymistäsi.

Tietoa työvoimakoulutuksen aikaisista etuuksista löydät Työmarkkinatorin sivuilta. Halutessasi voit kysyä lisää valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702.

Oma-asioinnissa voit myös seurata koulutushakemuksesi käsittelyn tilannetta.

Mikäli olet työttömänä työnhakijana TE-toimistossa tai työllisyyden kuntakokeilussa ja olet hakeutumassa koulutukseen, ota yhteys TE-toimistoon tai kuntakokeiluun ja sovi koulutukseen hakeutumisesi kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

• Tarjoaja: Edukai Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kainuun työ- ja elinkeinotoimisto