Tulityökorttikoulutus

Tulityökorttikoulutus

Koulutus on tarkoitettu Kainuun TE-toimiston ja Kainuun työllisyyden kuntakokeilun työttömille tai työttömyysuhanalaisille työnhakijoille, joiden työllistyminen edellyttää ko. koulutusta.

Koulutukseen valituille tulee kutsu Edukailta tekstiviestinä.

Valinta hakemuksen perusteella.

Tulityökoulutuksen aikana opit, mitä asioita tulee huomioida ennen tulitöiden aloittamista, niiden aikana sekä jälkeen.

Tulityöt ovat töitä, jotka voivat aiheuttavat ympäristössä paloriskin. Näitä ovat kipinöintiä aiheuttavat tai avoliekillä tehtävät työt sekä voimakasta lämpösäteilyä aiheuttavien välineiden käyttö.

Tulitöihin liittyy aina palovaara ja sen myötä paloturvallisuusriski. Yleisimpiä työpaikkoja, joissa tulitöitä tehdään ovat rakennustyömaat sekä metalli- ja kemianteollisuuden työpaikat.

Tulityökortin tarvitsevat kaikki tulitöitä tekevät ja tulityöluvan myöntäjät.

Lisätietoja Marika Möttönen p. 040 121 6898, edukai@edukai.fi

Koulutukseen hakeudutaan työvoimakoulutusilmoituksen Tiedot-välilehdellä olevan Hae tähän koulutukseen -painikkeen kautta.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä koulutus parantaa jatkossa työllistymistäsi.

Tietoa työvoimakoulutuksen aikaisista etuuksista löydät Työmarkkinatorin sivuilta. Halutessasi voit kysyä lisää valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702.

Oma asiointi-palvelussa voit seurata koulutushakemuksesi käsittelyn tilannetta.

Mikäli olet työttömänä työnhakijana TE-toimistossa tai työllisyyden kuntakokeilussa ja olet hakeutumassa koulutukseen, ota yhteys TE-toimistoon tai kuntakokeiluun ja sovi koulutukseen hakeutumisesi kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassa, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

• Tarjoaja: Edukai Oy ⧉
  • TE-toimisto: Kainuun työ- ja elinkeinotoimisto