Tekemällä oppien kahvila-, ravintola- tai cateringalalle

Tekemällä oppien kahvila-, ravintola- tai cateringalalle

• Koulutus alkaa: 04/2024

Opiskele käytännönläheinen ammatti – työllisty ammattilaiseksi keittiöön, saliin tai kahvilan tiskin taakse

Alalle tarvitaan osaavia tekijöitä! Työllisyystilanne on hyvä. Hae opiskelemaan ja pääset helposti kiinni työelämään. Oppilaitoksen hyvät yhteistyöverkostot takaavat sinulle opiskelijana monipuoliset työssäoppimispaikat.

Koulutuksessa on neljän viikon tutustumis- /suunnittelujakso.
Tänä aikana suunnittelet yhdessä kouluttajan kanssa sinulle sopivan opintokokonaisuuden
perus- tai lisäopintoja tältä alalta.

Ravintola-alan ammattilaisena olet vastuullisissa tehtävissä. Sataedun ravintola- ja cateringala tarjoaa sinulle useita vaihtoehtoja kehittyä alan ammattilaiseksi.

Opinnot toteutetaan henkilökohtaisen opiskelusuunnitelman mukaisesti lähiopintoina. Opinnot sisältävät opiskelua oppilaitoksen monipuolisissa oppimisympäristöissä opetusravintolassa, kahvilassa, ammattikeittiössä sekä työelämässä.

Sataedussa voit suorittaa tutkinnonosia ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta tai ruokapalvelun ja ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinnosta oman tarpeesi ja kiinnostuksesi mukaan.

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka olet kiinnostunut alasta, haluat työllistyä tai suunnittelet alanvaihtoa. Sinulla voi olla jo ravintola-alan perustutkinto tai kokemusta alan työtehtävistä. Koulutuksen avulla voit täydentää osaamistasi tämän päivän haasteita vastaavaksi.

Koulutuksen sisältö määräytyy osaamistarpeesi mukaan. Koulutuksen jälkeen työpaikkojasi voivat olla ravintolat, lounaskahvilat, henkilöstöravintolat, juhla- ja pitopalveluyritykset, keskus- ja jakelukeittiöt ja pikaruokapaikat. Voit työllistää itsesi myös yrittäjänä.

Katso video koulutuksesta

Koulutuksen aloitus joustavasti, tilanteesi ja tarpeesi huomioiden.
Koulutus on osallistujille maksutonta. Osallistujalle maksetaan koulutuksen ajalta (edellytysten täyttyessä) työttömyysetuutta,
kulukorvaus sekä mahdollisesti myös työttömyysetuuden korotusosa.

Täytä hakemus huolellisesti ’Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Kirjoita hakemukseesi perustelut, miksi haluat tähän koulutukseen. Huomaathan että haku on sitova.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi.

Valintatieto on nähtävillä haastattelun jälkeen osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi – Oma asiointi – kaikki asiointi – työvoimakoulutus.

Koulutuksen sisältö ja toteutus:
Sataedu
Maija Poutanen