Lähihoitaja, sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, tutkinnon osa

Lähihoitaja, sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, tutkinnon osa

HUOM! Koulutuksesta infotilaisuus 14.6.2023 klo 13.00 Karkkilan kaupungintalolla
(osoite: Valtatie 26 E Karkkila, sisäänkäynti kaupunginkirjaston ovesta toiseen kerrokseen).

Hae mukaan opiskelemaan työhön, jolla on merkitystä!

Koulutus on suunnattu sosiaali- ja terveysalan koulutuksesta ja työstä kiinnostuneille ja alalle soveltuville TE-toimiston ja kuntakokeilujen työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakija-asiakkaille.

Koulutukseen valittavalta edellytetään hyvää psyykkistä ja fyysistä terveydentilaa ja riittävää suomen kielen taitoa (A2.2).
Opiskelijavalinnassa noudatetaan Sora-lainsäädäntöä (soveltumattomuuden ratkaisuja).

KOULUTUKSEN TOTEUTUKSESTA:

Työvoimakoulutuksen aikana koulutus on päiväopiskelua. Koulutus toteutetaan työvaltaisesti.

Opinnot koostuvat teoriaopinnoista, etä- ja verkko-opinnoista, työelämässä tehtävästä työelämäyhteistyöstä sekä työpaikalla tapahtuvasta koulutuksesta. Tutkinnonosittain osaaminen näytetään työpaikoilla aidoissa työtehtävissä.

Opiskelusta noin vuosi toteutetaan työvoimakoulutuksena ja tavoitteena on, että osaamisalaopinnot suoritetaan oppisopimuskoulutuksena, joka alkaisi 16.9.2024.

Työpaikkoja, joissa mahdollisuus oppisopimukseen tai koulutussopimukseen ovat

Länsi-uudenmaan hyvinvointialue, kotihoito ja tehostettu palveluasuminen,
Hoivamme Oy,
Hyvinvoinnin Kotipolku Oy ja
Karkkilan kaupunki.

KOULUTUKSEN RAKENTEESTA:

Koko sosiaali- ja terveysalan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä (osp) ja kokonaiskesto n. 2 vuotta.
Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista (145 osp) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osp).
Ammattinimike on lähihoitaja ja osaamisalana ikääntyvien hoito ja kuntoutus.

18.9. -15.12.2023: kasvun ja osallisuuden edistäminen (teoria-opinnot ja työssäoppiminen)
18.12.2023 -10.5.2024: ikääntyvien osallisuuden edistäminen (teoria-opinnot ja työssäoppiminen)
13.5. -13.9.2024: hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen (teoria-opinnot ja työssäoppiminen)

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:

Esivalinta tehdään hakemusten perusteella, joten perustele hakemuksesi huolellisesti.
Esivalinnan jälkeen osa hakijoista kutsutaan haastatteluun, jotka pidetään 22.8.2023 Karkkilan kaupungintalolla.

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi -> Henkilöasiakkaat ->Haussa oleva työvoimakoulutus (-> sanahakuna toimii koulutuksen numero 714012 tai koulutuksen nimi).

Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai Kuntakokeiluun.
Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa tai Kuntakokeilussa
ennen hakuajan päättymistä.

Huomioithan, että jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu valintatilaisuuteen tai perut koulutukseen osallistumisen ilman pätevää syytä, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (Työttömyysturvalaki 2 a luku 12 §).

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> Koulutushakemus.

LISÄTIETOJA koulutuksen toteutuksesta antaa Hyria koulutus Oy, koulutuspäällikkö Kati Karvonen puh. 050 3416 751.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Hyria koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto