Kuljetusalan ammattitutkinto 150 osp; linja-auto, yhdistelmä tai puutavara-auto

Kuljetusalan ammattitutkinto 150 osp; linja-auto, yhdistelmä tai puutavara-auto

Kuljetusalan ammattitutkinnossa voit valita henkilökuljetusten osaamisalan, metsäteollisuuden kuljetusten osaamisalan tai tavarakuljetusten osaamisalan.

Koulutus on suunnattu kuljetusalasta kiinnostuneille työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille ja työllisyyden kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Pääsyvaatimukset:
- 20-vuotta täyttäneet työnhakijat
- C ajo-oikeus
- vastuullinen asenne liikenteessä (ajokorttiote esitettävä)
- halu tehdä töitä logistiikan työtehtävissä
- riittävä suomen kielen taito tutkinnosta suoriutumiseen (vähintään B1.1)

Koulutus räätälöidään jokaiselle henkilökohtaisen opintosuunnitelman mukaisesti. Opinnot suoritetaan monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen, ohjauksen, oppimistehtävien sekä työhön soveltamisen yhdistelmänä.

Sisältö:
Tutkinto muodostuu kahdesta pakollisesta tutkinnon osasta:
· kuljettajana toimiminen 40 osp
· kuljetusalan perustason ammattipätevyys 10 osp

sekä valinnaisista tutkinnon osista (100 osp)

Opiskelijalle syntyy opiskelussa kustannuksia ajokorttiin liittyvistä viranomaismaksuista (ajokokeet, adr-ajolupa, digipiirturikortti yms.) ja lääkärintarkastuksiin liittyvistä maksuista.
Hinnasto osoitteessa: https://www.ajovarma.fi/hinnasto

Koulutus alkaa: ma 4.9.2023 klo 9:00, Sammonkatu 8, Kemi
Koulutus kestää noin vuoden riippuen omasta aiemmasta osaamisestasi.

Lisätiedot koulutuksesta: Ammattiopisto Lappia Jouni Kaaretkoski p. 0404853568 ja verkkosivuilta www.lappia.fi

Hakeminen ja valinta:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkintori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Haastatteluun kutsutaan hakijat erikseen.

Voit seurata sähköisestä asioinnista verkkopankkitunnuksillasi, sirullisella henkilökortilla (HST) tai mobiilivarmenteella valintaprosessin etenemistä (www.tyomarkkinatori.fi >henkilöasiakkaat >oma asiointi >työvoimakoulutus). Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Ammattiopisto Lappia ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto